Celosvetovo sa za prvé tri dni predaja dostali k majiteľom až tri milióny kusov nových iPadov. Lepší štart mal len smartfón iPhone 4S, ktorý si počas prvých troch dní predaja kúpili vyše štyri milióny ľudí.
Majitelia iPadu 2 však veľa dôvodov na kúpu jeho nástupcu nemajú. Kým v porovnaní s úplne prvým iPadom prináša táto novinka svižnejšie reakcie a vyšší výkon, oproti iPadu2 ponúka len vyššie rozlíšenie displeja.
Kúpiť len pre displej?
Koľko stojí iPad?
Wi-Fi verzia
16 GB: 479 Eur
32 GB: 579 Eur
64 GB: 679 Eur
4G verzia
16 GB: 599 Eur
32 GB: 699 Eur
64 GB: 799 Eur
Retina displej vykresľuje grafiku jemnejšie, čo je viditeľné už na prvý pohľad. Rozlíšenie displeja sa zvýšilo z pôvodných 1024 × 768 bodov na 2048 × 1536 bodov.
Hneď po uvedení tretej generácie iPadu na trh boli dostupné nové verzie najznámejších a najviac používaných aplikácií, postupne pribúdajú ďalšie.
Staré aplikácie a hry sú systémom zväčšené na vyššie rozlíšenie. Tomu však zodpovedá aj kvalita, ktorá je totožná so zobrazením na iných tabletoch.
Nové verzie programov majú väčšie nároky na úložný priestor, v niektorých prípadoch sú rozdiely aj niekoľko sto megabajtov.
Ak ste pri predchádzajúcej verzii iPadu vedeli jeho kapacitu zaplniť na viac ako dve tretiny, určite teraz siahnite po modeli s väčšou kapacitou.
Keby ste chceli výhody nového displeja využiť pri úprave fotografií, budete sa musieť zmieriť s pokračujúcou absenciou slotu na pamäťové karty. Fotografie do tabletu prenesiete jedine pomocou počítača alebo si doplatíte za špeciálnu redukciu.
Nevyhol sa problémom
Nový iPad nie je dokonalý. Krátko po spustení predaja sa začali ozývať používatelia, ktorým prekážala vyššia teplota zadného krytu.
Tablet sa podľa prvých informácií prehrieva pri náročnejších aplikáciách a hrách. Teploty nie sú nepríjemne vysoké, no pocitovo je predošlý model mierne chladnejší.
Tento problém môže súvisieť nielen s výkonnejším hardvérom, ale aj s novou batériou. Tá totiž zaberá takmer dve tretiny vnútra tabletu a má o sedemdesiat percent väčšiu kapacitu ako iPad 2.
S novým tabletom od Applu nie je kompatibilná ani prvá verzia SmartCover obalov. Nekompatibilné sú aj niektoré ďalšie obaly od iných výrobcov.
Nefunkčné obaly výrobcovia zhodne menia za nové. Problém spôsobuje nový systém senzora, ktorý už nesníma len prítomnosť magnetov, ale aj ich polaritu.
Na prvý pohľad evolúcia
Apple ide aj po niekoľkých rokoch od uvedenia svojho prvého tabletu cestou evolúcie. No jedinou významnou novinkou nového iPadu je displej s vysokým rozlíšením, čo však konkurencia počas pár mesiacov doženie.
Vysoké rozlíšenie je ideálne na prezeranie internetu, fotografií alebo hranie sa nových hier. Aplikácie určené na prácu zatiaľ nový displej nevedia využiť naplno.
Prvý pohľad na nový iPad očami majiteľa jeho predchádzajúcej verzie veľa dôvodov na kúpu nedáva. Rýchlosť systému je podobná, hmotnosť dokonca o niečo vyššia. Hlavným lákadlom tak zostáva len nový displej.
Rozoznáte ich?
Nový iPad sa na prvý pohľad vôbec nelíši od svojho predchodcu. Zachovaný zostal dizajn, použité materiály a nezmenila sa ani farba. Rovnako sú umiestnené tlačidlá a jediným viditeľným rozdielom je len mierne väčšia šošovka objektívu.
Porovnanie nového iPadu a jeho predchodcu je pre neznalého človeka ťažké. Rozlíšenie prvým pohľadom a poťažkaním v ruke bolo úspešné len v niekoľkých prípadoch. Hmotnosť je totiž väčšia len o 10 percent, čo na jednoznačnú identifikáciu nestačí.
Odhalené bolo len vyššie rozlíšenie displeja pri prezeraní webových stránok. Jemnejšie prekreslenie textov je viditeľné hneď na prvý pohľad.
Pocit z rýchlosti fungovania iPadov záležal na konkrétnom používaní. Pohybovanie sa v systéme rozdiely neprinieslo, prezeranie webu bolo rovnako pohodlné. Rýchlejšie reagovali niektoré náročnejšie aplikácie, ktorým pomohla väčšia operačná pamäť.
Hlavnou novinkou nového iPadu je Retina displej s vysokým rozlíšením. Jemnejšie prekreslenie je viditeľné na prvý pohľad (časť vpravo), opodstatnenie nájde pri prezeraní internetových stránok alebo prezeraní fotografií a videa. Konkurencia ponúkne podobný displej najskôr v lete.
Predaj bol skôr priemerný
Zásoby prvých iPadov sa môžu minúť už cez víkend, vraví marketingový manažér siete elektropredjaní Nay František Vámoši. Včera prichádzali zákazníci do obchodov Nay skôr postupne. Pri nákupe využívali aj e-shop. „Záujem je však veľmi vysoký, v prvých hodinách sme predávali rádovo v stovkách kusov,“ dodal Vámoši.
Celkový dopyt po novom iPade bol však podľa zistení SME skôr priemerný. Pred autorizovanými Apple predajňami v Bratislave a Košiciach naň čakalo ráno len asi dvadsať ľudí. Najviac predávanou bola 32gigabajtová verzia s Wi-Fi pripojením. Najmenší záujem bol o najlacnejšiu a najdrahšiu verziu.