SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Ako sa robilo tech demo Kara

Pred niekoľkými týždňami nás prekvapilo nové video od spoločnosti Quantic Dreams. Nepredstavili žiadny svoj prichádzajúci projekt, len nám ukázali svoju technológiu. A znovu zabodovali.

Pred niekoľkými týždňami nás prekvapilo nové video od spoločnosti Quantic Dream. Nepredstavili žiadny svoj prichádzajúci projekt, len nám ukázali svoju technológiu. A znovu zabodovali.

Quantic Dream majú za svoje 15-ročné pôsobenie na hernej scéne vo svojom portfóliu len tri hry. Momentálne spracúvajú koncept novej. Napriek dlhoročnému a komplikovanému vývoju sú žiadanými tvorcami, ktorí už niekoľko rokov pracujú exkluzívne pre spoločnosť Sony.

Po Omicron: The Nomad Soul prišiel Fahrenheit, ktorý načrtol, ako by mohli vyzerať filmové hry. V plnej kráse to ukázal skvelý Heavy Rain z roku 2010. Aj tomu - podobne ako teraz - predchádzalo technické video z kastingu. Pozrieť si ho môžete napríklad tu. S hrou samotnou nemalo nič spoločné, no herečku z kastingu sme mohli stretnúť i v hre.

Video o tvorbe tech dema Kara

Išlo predovšetkým o prejav jednotlivých protagonistov, vyjadrenie ich emócií. Komplexná mimika tváre bola takmer dokonalá a podobnou cestou pôjde zrejme aj projekt Kara (pracovný názov).

Tentoraz vám ponúkame zábery spoza opony alebo ak chcete z natáčania tohto videa. David Cage totiž nie je tradičným šéfom štúdia Quantic Dream a považuje sa skôr za scenáristu a režiséra. Pozrite sa teda na proces tvorby ukážky Kara.

Tech demo Kara od Quantic Dream

ico

Quantic Dream

Francúzski vývojári z Quantic Dream to jednoducho vedia. Nepripravujú hry podľa úspešnej šablóny, snažia sa presadiť plnohodnotný zážitok. Ten si vyžaduje len tú najlepšiu technológiu, ktorá je dostupná.

Ich prvotina Omicron: The Nomad Soul bola zaujímavá aj tým, že ponúkala otvorený svet, vystupoval v nej David Bowie a mohli ste na seba vziať telo rôznych postáv. Rozhodne originálna hrateľnosť, ktorou boli mnohí ohúrení.

Išlo však len o začiatok, Fahrenheit ukázal, že aj akčná hra môže byť spracovaná zaujímavým spôsobom. Okrem tradičnej schémy ovládania sme v rôznych situáciách museli používať dnes už zažité QTE (quick time event = stláčanie tlačidiel, ktoré sa objavia na obrazovke) a v závislosti na úspešnosti sa príbeh posúval ďalej. Podľa vašich rozhodnutí ste odhaľovali totožnosť masového vraha. Ovládali ste obvineného a vyšetrovateľku.

Heavy Rain zašlo ešte ďalej. Keďže táto hra vyšla len nedávno a venovali sme jej dostatok priestoru, odporučíme vám radšej rovno recenziu. Skvelý zážitok hlavne po emocionálnej stránke, kde hrajú znovu dôležitú úlohu rozhodnutia hráča.


Známe "The Casting" video k Heavy Rain

Zdroj: Coolspoters, Gamefreaks, imdb, YouTube

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovenská lyžiarka Petra Vlhová skončila štvrtá.

Koronavírus: Strana Za ľudí nepodporuje celoplošné pretestovanie krajiny (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 222-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 417 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Veronika Remišová.
Moldava

Chôdza ako terapia aj šport. Ako ňou chudnúť aj meditovať?

Prečo je pre nás chôdza taká dôležitá?

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Zmazanie Trumpa je začiatok novej éry sociálnych sietí

Prehľad technologických správ.

Podcast Klik.
Podcast Tech_FM

Ukázali, ako by sa dala získavať energia z čiernej diery

Podcast o novinkách z vedy.

Samsung ukázal nové smartfóny, všetky s podporou 5G

Namiesto veľkých zmien prišla evolúcia.

V Indonézii objavili najstaršiu jaskynnú maľbu

Vek maľby prasaťa sa odhaduje minimálne na 45 500 rokov.

Jaskynná maľba prasaťa celebského na Sulawesi.