SME

Ako sa robilo tech demo Kara

Pred niekoľkými týždňami nás prekvapilo nové video od spoločnosti Quantic Dreams. Nepredstavili žiadny svoj prichádzajúci projekt, len nám ukázali svoju technológiu. A znovu zabodovali.

Pred niekoľkými týždňami nás prekvapilo nové video od spoločnosti Quantic Dream. Nepredstavili žiadny svoj prichádzajúci projekt, len nám ukázali svoju technológiu. A znovu zabodovali.Známe "The Casting" video k Heavy Rain

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Quantic Dream majú za svoje 15-ročné pôsobenie na hernej scéne vo svojom portfóliu len tri hry. Momentálne spracúvajú koncept novej. Napriek dlhoročnému a komplikovanému vývoju sú žiadanými tvorcami, ktorí už niekoľko rokov pracujú exkluzívne pre spoločnosť Sony.

SkryťVypnúť reklamu

Po Omicron: The Nomad Soul prišiel Fahrenheit, ktorý načrtol, ako by mohli vyzerať filmové hry. V plnej kráse to ukázal skvelý Heavy Rain z roku 2010. Aj tomu - podobne ako teraz - predchádzalo technické video z kastingu. Pozrieť si ho môžete napríklad tu. S hrou samotnou nemalo nič spoločné, no herečku z kastingu sme mohli stretnúť i v hre.

Video o tvorbe tech dema Kara

Išlo predovšetkým o prejav jednotlivých protagonistov, vyjadrenie ich emócií. Komplexná mimika tváre bola takmer dokonalá a podobnou cestou pôjde zrejme aj projekt Kara (pracovný názov).

Tentoraz vám ponúkame zábery spoza opony alebo ak chcete z natáčania tohto videa. David Cage totiž nie je tradičným šéfom štúdia Quantic Dream a považuje sa skôr za scenáristu a režiséra. Pozrite sa teda na proces tvorby ukážky Kara.

SkryťVypnúť reklamu

Tech demo Kara od Quantic Dream

Quantic Dream

Francúzski vývojári z Quantic Dream to jednoducho vedia. Nepripravujú hry podľa úspešnej šablóny, snažia sa presadiť plnohodnotný zážitok. Ten si vyžaduje len tú najlepšiu technológiu, ktorá je dostupná.

Ich prvotina Omicron: The Nomad Soul bola zaujímavá aj tým, že ponúkala otvorený svet, vystupoval v nej David Bowie a mohli ste na seba vziať telo rôznych postáv. Rozhodne originálna hrateľnosť, ktorou boli mnohí ohúrení.

Išlo však len o začiatok, Fahrenheit ukázal, že aj akčná hra môže byť spracovaná zaujímavým spôsobom. Okrem tradičnej schémy ovládania sme v rôznych situáciách museli používať dnes už zažité QTE (quick time event = stláčanie tlačidiel, ktoré sa objavia na obrazovke) a v závislosti na úspešnosti sa príbeh posúval ďalej. Podľa vašich rozhodnutí ste odhaľovali totožnosť masového vraha. Ovládali ste obvineného a vyšetrovateľku.

SkryťVypnúť reklamu

Heavy Rain zašlo ešte ďalej. Keďže táto hra vyšla len nedávno a venovali sme jej dostatok priestoru, odporučíme vám radšej rovno recenziu. Skvelý zážitok hlavne po emocionálnej stránke, kde hrajú znovu dôležitú úlohu rozhodnutia hráča.

Zdroj: Coolspoters, Gamefreaks, imdb, YouTube

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári cez zamknutú obrazovku zistia zdravotné údaje.


Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA
SkryťZatvoriť reklamu