Nový algoritmus má zvýšiť spokojnosť používateľov vyhľadávača Google. Uprednostňovať bude stránky s jedinečným obsahom a potrestá tie, ktoré sa chcú na špicu dostať vďaka SEO.
Pri zostavovaní výsledkov vyhľadávania by mal víťaziť zdravý rozum a zmysel pre praktickosť nad umelými pravidlami, ktoré si osvojili tvorcovia webov. Stránky bez užitočných informácií sa na špici výsledkov objavujú čoraz častejšie.
Za trojpísmennou skratkou SEO sa skrývajú stratégie, ktoré majú dostať webovú stránku na špicu vyhľadávaní bez ohľadu na to, či obsahuje užitočné informácie. V tomto biznise sa točí nemálo peňazí a mnohé aktivity sú úzko previazané na reklamné systémy, ktoré môžu byť zdrojom príjmov.
Termín predpokladaných zmien zatiaľ nie je známy, firma pracuje na vyladení nových stratégií. Informovala o tom agentúra DPA.