SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Wasteland 2: hráči zaplatia vývoj hry, o ktorej snívajú

Wasteland 2 bude skutočným pokračovaním dvoch legendárnych dielov série Fallout.


Brian Fargo nie je momentálne tak známou osobnosťou herného sveta, no zabúdať na neho sa rozhodne neoplatí. Založil totiž spoločnosť Interplay, ktorá sa mohla popýšiť známym mottom: od hráčov pre hráčov.

Jedným z prvých úspešných projektov vývojárov bolo aj postapokalyptické dobrodružné RPG Wasteland. Práve z tohto dnes už neznámeho titulu, ktorý získal v roku 1988 mnohé ocenenia, vychádzal i neskorší hit Fallout. Brian Fargo so svojim tímom inXile Entertainment sa rozhodol oživiť práve Wasteland a chce sa vrhnúť do tvorby pokračovania.

Skúsený vývojár sa snažil získať na svoju stranu silného investora, avšak nepodarilo sa mu to. Preto sa rozhodol požiadať o pomoc hráčov. Podobne ako napríklad i tvorcovia z Double Fine, nechal hráčov, aby si svojimi finančnými príspevkami finančne zabezpečili vývoj hry. Podarilo sa.

Za cieľovú sumu si určil 900 tisíc amerických dolárov. Náklady na vývoj odhadol na milión, zvyšných 100 tisíc plánoval doložiť sám. Zrejme to nebude potrebné. Za niekoľko dní sa podarilo vyzbierať od hráčov / zákazníkov takmer 1 milión, pričom sami svojimi príspevkami rozhodovali o tom, o ktorú verziu hry majú záujem. Stačí sa pozrieť na Kickstart a prípadne vývojárov podporiť.

O Wasteland 2 sa toho zatiaľ príliš mnoho nevie. Postapokalyptický svet nebude zbytočne zjednodušovaný akciou, veľký dôraz bude kladený na príbeh a vývoj postáv. Voľby počas dobrodružstva by mali mať silný vplyv na napredovanie zápletky, znovuhrateľnosť je povinnosťou.

Vývoja sa zúčastnia tvorcovia prvý dvoch Falloutov. Fanúšikovia tejto legendárnej série sa môžu začať radovať. A aktívne prispieť, za čo im bude umožnené podeliť sa so svojimi nápadmi o hre v diskusných fórach. Predbežný termín vydania Wasteland 2 je naplánovaný na október 2013. Hra vychádza iba na PC.

Logo spoločnosti Interplay

Interplay

Od hráčov, pre hráčov.

Toto motto zostane navždy zapísané v našich mysliach. A skutočne fungovalo. Zoznam úspešných sérii alebo jednotlivých titulov je skutočne obrovský. Podporovali mnohé vývojárske tímy, ktoré sú dodnes úspešné a patria medzi špičku v hernom priemysle.

Dnes má Interplay len zopár zamestnancov, ktorí sa venujú vývoju jednoduchých hier pre nenáročné publikum. Za pádom spoločnosti stál, ako inak, nedostatok finančných prostriedkov na udržanie obrovského kolosu, ktorý sa postupne rozpadal.

Spomeňme si teda aspoň na niektoré nezabudnuteľné projekty Interplay-u. V mnohých boli len vydavateľmi, avšak práve hľadaním talentov a ambicióznych hier sa preslávili:

  • RPG série Baldur's Gate, Icewind Dale, Fallout
  • RPG hry Bard's Tale, Stonekeep, Planescape: Tornment, Soulbringer
  • vesmírne simulátory Freespace
  • kultová séria plošinoviek Earthworm Jim
  • akčné MDK, strategické M.A.X., dobrodružné Realms of the Haunting, fantasy Die By The Sword s originálnym ovládaním, anjelské Messiah, dva prvé diely krvavého Carmageddonu, originálne Giantz: Citizen Kabuto

Zdroj: Kickstarter, TechDeville, UnitLost, Worthplaying, Wikipedia

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

12 h

Lipšic dostal pomoc od politikov.

9 h

Neprehliadnite tiež

Digitálna rekonštrukcia Psittacosaura ilustruje, ako zviera využívalo kloaku na signalizáciu počas dvorenia.

Vedci našli zachovanú kloaku.

14 h
Desiatky robotických postavičiek Robi, ktoré si mohli zostrojiť čitatelia japonského časopisu DIY. 34-centimetrov vysoký a jeden kilogram vážiaci robot Robi rozpoznáva vyše 200 japonských fráz, dokáže chodiť, tancovať, behať a hrať futbal.

Roboty sa na ľudí začali podobať.

17 h
Demänovská jaskyňa Slobody

V tomto roku uplynie 100 rokov od objavenia Demänovskej jaskyne slobody.

18 h
Na fotografii je možné vidieť úkaz slnečnej korony na oblohe.

Ide o piatu zverejnenú fotografiu Tomáša Slovinského.

19 h