Potvrdzuje to nielen úspech Steamu, ale aj iných digitálnych distribučných kanálov. Krabicové verzie hier sa postupne stávajú menej dôležitými a hráči ich častejšie využívajú ako špeciálne či zberateľské edície.
Christian Svensson, senior viceprezident spoločnosti Capcom Entertainment, predpovedá výraznejší rast digitálneho predaja. V najbližších piatich rokoch totiž očakáva 50% príjem práve z digitálnej distribúcie, pričom viac než polovica celkového zisku by mala taktiež pochádzať z digitálneho predaja. Pre Gamasutru to potvrdil Svensson v rozhovore počas Games Developers Conference 2012, ktorá sa práve koná v San Franciscu.
Neznamená to, že by bol trh s malooobchodným modelom odsúdený na zánik. Podľa Svenssona však budú musieť zmeniť svoj prístup. Mnoho vydavateľov sa podobne ako Capcom chce rozširovať práve v digitálnej sfére, dôkazom je napríklad služba Origin od EA.
Dôležité odkazy na digitálne obchody a služby:
Pre digitálne verzie hier sa mnohí hráči rozhodujú nielen z dôvodu pohodlného zakúpenia, ale často aj špeciálnych akciových ponúk či rôznych balíkov viacerých titulov. Pre výrobcov hier odpadávajú náklady na tvorbu obalov, manuálov a médií.
Na strane digitálnej distribúcie stojí aj to, že často je mnohé očakávané projekty možné predobjednať si, stiahnuť skôr a aktívne hrať presne v čase vydania, zatiaľ čo tradičnou cestou je nutné čakať na objednaný tovar. O bonusovom obsahu či DLC do hier nehovoriac.
Ako ste na tom s digitálnymi verziami hier vy? Kupujete si často novinky alebo aj staršie hry v zľavách na Steame alebo máte skúsenosti so staršími hrami na God Old Games? Prípadne naopak radšej siahnete o po klasickej krabicovej verzii hry zakúpenej v kamennom či internetovom obchode?