Atraktívne smartfóny, ktoré boli doposiaľ dostupné iba na ázijskom trhu by sa mohli v dohľadnej dobe s úpravami objaviť v Európe.
Japonskí výrobcovia sa chystajú na uvedenie svojich produktov na novom trhu, ktorému nechýba dopyt a záujem.
Panasonic ohlásil svoj prvý smartfón s označením Eluga, ktorý by sa mal pobiť o európskych spotrebiteľov. S cenou na hranici 400 eur, dotykovým displejom s uhlopriečkou 4,3 palca, procesorom od Texas Instruments a Androidom má Európanov pripraviť na ďalšie modely v ponuke.
Fujitsu Siemens nechce zaostávať
Rovnaké zámery ohlásila aj firma Fujitsu Siemens, ktorá podobne ako Panasonic rokuje s mobilnými operátormi. Tí by mohli novinky zaradiť do svojej ponuky mobilov s časovou viazanosťou na služby.
Noví hráči na trhu môžu zamiešať kartami a ohroziť tak pozície etablovaných výrobcov s dlhoročnými skúsenosťami na trhu.
Odhaduje sa, že vo vyspelých krajinách Európy je v obehu približne 97 miliónov smartfónov s medziročným 12-percentným nárastom. Trhovým lídrom je Samsung, za ktorým nasleduje Apple a Nokia.
Informovala o tom agentúra Reuters.