Jeho úlohou bude zabezpečiť v reálnom čase indexovanie príspevkov tak, aby v nich bolo možné vyhľadávať informácie hneď po tom, ako budú zverejnené.
Nová spolupráca bude prebiehať za rovnakých podmienok, aké si Twitter dohodol v minulosti s Bingom od Microsoftu. Hnacím motorom je poznanie, že Twitter sa stáva čoraz dôležitejším živým zdrojom informácií, ktoré nemožno nájsť v momente ich vzniku nikde inde.
Yandex má v Rusku pod palcom 60 percent trhu vyhľadávačov, kde s prehľadom predbehol aj celosvetovo populárny Google.
Twitter má 500 miliónov aktívnych používateľov a viac ako štvornásobok návštevníkov, ktorí pristupujú k zverejneným príspevkom mesačne. Aj keď má spoločnosť trhovú hodnotu 8 miliárd dolárov, stále nevyvinula žiadny stabilný model, ktorý by priniesol zisk.
Informovala o tom agentúra Reuters.