SME

Meno firmy Euronics zneužili na internete

Za poslanie esemesky ponúka organizátor súťaže na webe pod hlavičkou firmy Euronics 11­tisíc cien. Euronics sa od súťaže dištancuje, polícia sa zaujíma o jej autora.

Pod hlavičkou firmy Euronics vyhlásili súťaž. Táto firma však žiadnu neorganizuje.Pod hlavičkou firmy Euronics vyhlásili súťaž. Táto firma však žiadnu neorganizuje. (Zdroj: Ilustračné - SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Značku siete elektropredajní Euronics niekto zneužil. Snaží sa tak vylákať od ľudí peniaze cez esemeskovú súťaž.

Cez bezplatnú hostingovú službu WebLahko.sk si založil web www.euronics.wbl.sk. V Jarnej súťaži, ktorá má trvať dva mesiace, láka na výhru 10-tisíc USB kľúčov, tisícky mobilov iPhone 4S a sto notebookov Sony Vaio.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autor súťaže inkasuje peniaze cez esemesky, za jednu si účtuje 40 centov. Počas prvého týždňa uvádza polovičnú cenu za SMS. Na svojej webovej stránke tvrdí, že sa do súťaže už zapojilo 536 ľudí. Webová stránka už je neaktívna.

SkryťVypnúť reklamu

Autora už hľadá polícia

Spoločnosť Euronics sa od tohto webu dištancuje. „Stali sme sa obeťou zneužitia obchodnej značky,“ povedal marketingový manažér firmy Peter Bíró. Elektropredajca spotrebiteľov vyzval, aby súťaž ignorovali.

Na podnet Euronicsu sa už o podozrivý web zaujíma aj polícia. „Je pravdepodobné, že ide o podvod alebo iné protiprávne konanie,“ povedala bratislavská policajná hovorkyňa Petra Hrašková.

Podozrivé okolnosti

Okrem webovej stránky propaguje súťaž jej autor aj cez domácky robené letáky, tie sú písané na písacom stroji. Podľa Bíróa ich našli zamestnanci firmy Euronics v Novej Bani zavesené na vchodových dverách bytoviek.

Už na prvý pohľad vyvolávajú okolnosti údajnej súťaže pochybnosti. Webová stránka je totiž umiestnená na bezplatnom hostingu a nepodobá sa na oficiálny web firmy Euronics.

SkryťVypnúť reklamu

Podozrivé je aj veľké množstvo cien. Tisíce výhier sa často nedostanú ani do masívne propagovanej súťaže.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu