Pre 51 percent spotrebiteľov je hlavným motívom nakupovania cez internet cena, ktorá je nižšia ako v kamenných predajniach. Tretina respondentov si cení úsporu času a zvyšok sa netají tým, že sa dokáže v ponuke lepšie zorientovať, obzvlášť ak ide o špeciálne ponuky a zľavové akcie.
Najpredávanejším tovarom je oblečenie so 7,2 percentným trhovým podielom, ktorému sa podarilo predbehnúť dlhodobú jedničku - knihy. Nasleduje biela technika s 5,9 percentami, tv-video so 4,8 percentami s kozmetikou, mobilmi a vreckovými počítačmi v tesnom závese.
Nákup cez internet zaznamenáva na Slovensku razantný medziročný nárast, začínajú sa však objavovať prvé vážnejšie kauzy s podvodníkmi a nespoľahlivými predajcami.
Vyplýva to z otupovania obozretnosti zo strany spotrebiteľov, ktorí vnímajú pozitívne skúsenosti seba a svojho okolia ako smerodajné pre ďalšie rozhodovanie.