SME
Utorok, 7. február, 2023 | Meniny má Vanda

Mobilné spoločnosti sú vedľa, vravia vedci

Prevádzkovatelia mobilných telefónnych sietí vo svete nezohľadňujú kultúrne rozdiely medzi jednotlivými národmi, nevšímajú si ťažkosti ľudí s prispôsobovaním sa novým zariadeniam a nedostatočne sa venujú využitiu mobilov aj na iné než obchodné účely.

Taký je záver výskumu baltimorskej agentúry Context-based research group, ktorá v šiestich krajinách sveta sledovala 180 ľudí pri používaní mobilných prístrojov a zároveň sa ich pýtala na ich názory a skúsenosti .

Podľa štúdie zostáva stále obrovský rozdiel medzi schopnosťami moderných mobilných telefónov a množstvom funkcií, ktoré zákazníci skutočne využívajú, čo vyvoláva u používateľov frustráciu. Príčinou je len malá snaha „mobilných“ spoločností skutočne vysvetliť ľuďom funkcie prístrojov. Podľa výskumníkov by firmy napríklad mohli priamo cez mobily zasielať ich používateľom tipy, ktoré by im pomohli prístroje lepšie zvládnuť.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamy operujúce s termínmi ako „mobilný internet“ zasa vedú ľudí k predstave, že si budú môcť cez mobilný telefón či počítač do dlane prezerať rovnaké webstránky, ako cez osobný počítač. Pritom však ide len o veľmi ochudobnené a špeciálne upravené stránky, ktoré klasický web veľmi nepripomínajú. Mystifikácii z reklám na mobilné zariadenia podliehajú aj ľudia, ktorí ešte takéto prístroje nevlastnia, pričom sa u nich vďaka tomu môže vyvinúť nechuť akýkoľvek podobný prístroj v budúcnosti používať.

Hrubou chybou je podľa štúdie sústredenie vývojárov na obchodné aplikácie, pričom spoločenská funkcia telefónov je odsúvaná na vedľajšiu koľaj. Pritom sú všetky najúspešnejšie aplikácie zamerané práve na kontakt medzi ľuďmi a zábavu, nie na obchody - príkladom môžu byť SMS správy. Tie by mohli byť zároveň kľúčom k väčšiemu prieniku mobilných telefónov do USA, ktorá zatiaľ za Európou a vyspelými ázijskými krajinami zaostáva.

SkryťVypnúť reklamu

Výskum potvrdil skutočnosť, že najmä mladí ľudia a ženy vnímajú svoje mobilné telefóny ako spoločníkov (napríklad od nich očakávajú, že ich prevedú cudzím mestom), ako nástroj identifikácie s určitou skupinou a takisto ako módny doplnok.

www.contextresearch.com

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Na bezpečnom internete záleží
  2. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  3. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  4. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  8. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 587
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 319
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 254
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 169
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 816
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 607
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 489
  8. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji 211
SkryťZatvoriť reklamu