SME

Mobilné spoločnosti sú vedľa, vravia vedci

Prevádzkovatelia mobilných telefónnych sietí vo svete nezohľadňujú kultúrne rozdiely medzi jednotlivými národmi, nevšímajú si ťažkosti ľudí s prispôsobovaním sa novým zariadeniam a nedostatočne sa venujú využitiu mobilov aj na iné než obchodné účely.

Taký je záver výskumu baltimorskej agentúry Context-based research group, ktorá v šiestich krajinách sveta sledovala 180 ľudí pri používaní mobilných prístrojov a zároveň sa ich pýtala na ich názory a skúsenosti .

Podľa štúdie zostáva stále obrovský rozdiel medzi schopnosťami moderných mobilných telefónov a množstvom funkcií, ktoré zákazníci skutočne využívajú, čo vyvoláva u používateľov frustráciu. Príčinou je len malá snaha „mobilných“ spoločností skutočne vysvetliť ľuďom funkcie prístrojov. Podľa výskumníkov by firmy napríklad mohli priamo cez mobily zasielať ich používateľom tipy, ktoré by im pomohli prístroje lepšie zvládnuť.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamy operujúce s termínmi ako „mobilný internet“ zasa vedú ľudí k predstave, že si budú môcť cez mobilný telefón či počítač do dlane prezerať rovnaké webstránky, ako cez osobný počítač. Pritom však ide len o veľmi ochudobnené a špeciálne upravené stránky, ktoré klasický web veľmi nepripomínajú. Mystifikácii z reklám na mobilné zariadenia podliehajú aj ľudia, ktorí ešte takéto prístroje nevlastnia, pričom sa u nich vďaka tomu môže vyvinúť nechuť akýkoľvek podobný prístroj v budúcnosti používať.

Hrubou chybou je podľa štúdie sústredenie vývojárov na obchodné aplikácie, pričom spoločenská funkcia telefónov je odsúvaná na vedľajšiu koľaj. Pritom sú všetky najúspešnejšie aplikácie zamerané práve na kontakt medzi ľuďmi a zábavu, nie na obchody - príkladom môžu byť SMS správy. Tie by mohli byť zároveň kľúčom k väčšiemu prieniku mobilných telefónov do USA, ktorá zatiaľ za Európou a vyspelými ázijskými krajinami zaostáva.

SkryťVypnúť reklamu

Výskum potvrdil skutočnosť, že najmä mladí ľudia a ženy vnímajú svoje mobilné telefóny ako spoločníkov (napríklad od nich očakávajú, že ich prevedú cudzím mestom), ako nástroj identifikácie s určitou skupinou a takisto ako módny doplnok.

www.contextresearch.com

Autor: tba

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 649
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 459
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 436
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 312
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 032
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 802
SkryťZatvoriť reklamu