BRATISLAVA. Aerolínie KLM plánujú od budúceho roka spustiť automatický výber miest podľa spoločných záujmov cestujúcich. Zdrojom informácií budú sociálne siete Facebook a LinkedIn.
Fanúšik Star Wars tak bude môcť v lietadle KLM stretnúť vďaka Facebooku cestujúceho s rovnakou záľubou, pracovná sociálna sieť LinkedIn zase môže spojiť dvoch kolegov zo zahraničných pobočiek.
Služba „meet & seat“ bude podľa KLM analyzovať dáta zo sociálnych sietí, na základe spoločných záujmov či aktivít systém vyberie optimálnych susedov, ktorým by niekoľkohodinový let mohol ubehnúť príjemnejšie.
Ďalšie podrobnosti o fungovaní služby nie sú známe, no aerolínie už potvrdili, že jej využitie bude dobrovoľné.
O úspechu novinky preto rozhodnú cestujúci. Podobné služby už ponúka niekoľko spoločností, nie vždy úspešne. Napríklad služba AirTroductions by mala čoskoro zaniknúť. Naopak, v priebehu budúceho roka by mala začať fungovať služba SeatID s podobnými cieľmi ako KLM.
Sociálne siete pri organizácii letov používajú už aj aerolínie Malaysia Airlines. Informácie napríklad z Facebooku používajú na vyhľadanie priateľov nielen v lietadle, ale aj v destinácii, kam klient letí.