V novembri tohto roku tvorila nevyžiadaná pošta 70,5 percenta z celkového počtu zaslaných emailov, keď v porovnaní s predošlým mesiacom jej podiel celosvetovo klesol o 3,7 percentuálneho bodu.
Zo správy MessageLabs Intelligence Report spoločnosti Symantec vyplýva, že najväčší podiel nevyžiadanej pošty v novembri bol v Rusku, kde tvoril až 76,7 percenta z celkového objemu emailov.
Na druhom mieste bola Saudská Arábia so 76,6-percentným podielom a na treťom mieste skončila Čína so 74,5-percentným podielom nevyžiadanej pošty. Najväčšími zdrojmi spamu boli USA, India a Rusko.
Z pohľadu jednotlivých sektorov bol v sledovanom období najviac zamorený automobilový priemysel s podielom nevyžiadanej pošty 73 percent.
Nasledoval sektor poľnohospodárstva so 72,6 percenta a na treťom a štvrtom mieste skončili takmer zhodne neziskový sektor a sektor médií a reklamy so 71,6, resp. 71,5-percentným podielom.
Najčastejšie sa vyskytujúcimi kategóriami nevyžiadanej pošty boli v novembri reklamy na farmaceutiká s takmer tretinovým podielom a ponuka hodiniek a šperkov s 19,5 percentami.
Nasledujú nevyžiadané newslettery s viac ako 17-percentným podielom. Najvyšší rast zaznamenala reklama na pornografiu, a to o 10 percentuálnych bodov na novembrových 12,5 percenta.