Podľa prieskumu spoločnosti A. T. Kearney veľká časť ľudí už stratila záujem o nakupovanie prostredníctvom mobilných telefónov. Ak pred rokom pripadala táto možnosť atraktívna takmer tretine respondentov v Ázii, Európe a USA, podľa posledného prieskumu už o nakupovaní cez mobily uvažuje len 12 percent ľudí.
V Spojených štátoch sa zdá možnosť objednávať si tovar alebo služby prostredníctvom mobilného telefónu zaujímavá už len trom percentám majiteľov telefónov, čo je desaťkrát menej, než pred rokom. V Európe klesol za posledný rok záujem o polovicu, z 29 na 14 percent.
Naproti tomu podľa iného prieskumu britskej agentúry MORI, ktorý si objednala Nokia, sú ľudia na obchodovanie prostredníctvom telefónov pripravení a mali by ho využívať dokonca osemkrát viac, ako v súčasnosti obchodovanie prostredníctvom internetu. Dôležitým prvkom pre využívanie mobilných zariadení na obchodovanie budú aktuálne potreby v situáciách, keď sa zákazníkom napríklad pokazí auto. Vtedy budú ochotní za služby dostupné vďaka m-komercii priplatiť. (qb, čtk)