Elektronika zostáva pred Vianocami žiadaným tovarom. Napriek tomu, že vybavenosť domácností technológiami vzrastá. Mení sa však správanie spotrebiteľov. Nechcú to úplne najlacnejšie.
Ľudia sa poučili pri nákupoch z minulých rokov – najlacnejší tovar nenaplnil ich predstavy v plnom rozsahu. Obzvlášť vtedy, ak sami dostali podobný darček, aký vybrali pre priateľov a rodinu.
Pri výbere podľa skúseností predajcov rozhoduje dizajn a úžitková hodnota. Znalosť technológií medzi spotrebiteľmi stále nie je dostatočná. Jednoducho sa spoliehajú na predávajúcich.
Osvedčená kuchyňa
Drobné spotrebiče určené na pomoc v kuchyni a osobnú starostlivosť majú čosi spoločné.
Ako zaujať a nepreplatiť
Aby ste získali dobrý tip na darček, navštívte špecializované kamenné predajne a spravte si prehľad o sortimente. Zistíte, čo ľudia chcú.
Doplňte si informácie o produktoch na stránkach výrobcov, aby ste videli aj modely, ktoré v ponuke chýbajú.
Zbierajte reklamné letáky, porovnávajte ceny v internetových obchodoch a sledujte, ako sa menia ceny.
Striehnite na bezplatnú dopravu internetových predajcov a využite vernostné programy kamenných predajní.
Kalkulujte aj so skrytými bonusmi – potešiť môže darčekové balenie či bezplatné príslušenstvo.
Nie sú drahé, určené sú pre širokú škálu spotrebiteľov a výrobcovia si pri nich dávajú záležať, aby upútali dizajnom. Ide o technologicky nenáročné produkty, ktoré využívajú kombináciu motorčeka, výhrevného telesa a precízneho technického riešenia na to, aby priniesli osoh.
Bez ohľadu na to, či ide o kapsulové kávové centrum, domácu pekárničku chleba, elektrický parný hrniec, epilátory, alebo holiace strojčeky, značky výrobcov majú punc atraktívnosti a sú akýmsi garantom prestíže.
Na dopyt intenzívne vplývajú reklamné kampane výrobcov, ktoré do spoločnosti vnášajú módne vlny. Pred rokom chcel každý Dolce Gusto, tento rok nedokážu spotrebitelia odolať kávovaru Tassimo.
Väčšia telka za menej peňazí
Zdá sa, že výrobcovia televízorov majú stále v rukávoch esá, ktoré držia stabilný dopyt po televízoroch. Jedným zo stimulov sú klesajúce ceny. Pod tohtoročný stromček si za rovnakú sumu ako vlani kúpite televízor s väčšou uhlopriečkou. Bez toho, aby ste sa vzdali kvality či atraktívnych funkcií. Televízory s 82-centimetrovou uhlopriečkou sa pomaly presúvajú do detských izieb a spální, aby v obývačke uvoľnili miesto väčším obrazovkám.
Čo dokáže vo výbave televízora zaujať, je jeho inteligentná výbava, ktorá na obrazovku prináša internetový obsah a aplikácie, aké zvyčajne používame v mobiloch. Čím viac sa televízor približuje k internetu, tým sú spotrebitelia ochotnejší presadnúť si k nemu od počítača.
Nové technológie lákajú aj starších
Ak predajcovia zaznamenali zvýšený záujem o lacnejšie modely robotických vysávačov, potom nesmie byť prekvapením, že zákazníci hľadajú na pultoch predajní tablety, elektronické čítačky kníh a notebooky. Vidia v nich nové príležitosti na zmenu životného štýlu a ovplyvňujú ich skúsenosti z ich okolia. Očakávajú, že sa ich život dostane do novej roviny tým, že sa spoločensky vyšvihnú o kúsok vyššie.
Nejde výhradne o mladú generáciu, ktorá s technológiami vyrastala od útleho detstva. V novinkách hľadajú záľubu aj starší spotrebitelia s pevným zázemím, ktorým investícia do noviniek nenaruší ich rozpočet. Hľadajú odmenu.
Fotoaparáty žijú vďaka novým funkciám
Aj napriek tomu, že fotoaparáty neurobili zo spotrebiteľov vášnivých fotografov, dopyt po fotoaparátoch sa nezastavil. Tento segment ťahajú vpred lacné zrkadlovky a kompakty s funkciami, ktoré v minulých rokoch neboli dostupné.
Snímanie panorám jediným zatlačením tlačidla, automatická korekcia či umelecké úpravy fotografií sú tým, čo dokáže spotrebiteľa nadchnúť. Bez toho, aby sa musel učiť čosi nové alebo sa začal venovať úprave fotografií v počítači, s novým foťákom pracuje ako dosiaľ.
Stačí priložiť ukazovák k spúšti a na kartu sa ukladajú snímky, aké doteraz urobiť nedokázal. A taký darček určite poteší.