SME

Internet je po televízii a rozhlase tretím najpoužívanejším zdrojom informácií

Londýn 30. júla (TASR) - A je to oficiálne. Internet je v súčasnosti po televízii a rozhlase tretím najobľúbenejším zdrojom spravodajstva, názorov a ...

Londýn 30. júla (TASR) - A je to oficiálne. Internet je v súčasnosti po televízii a rozhlase tretím najobľúbenejším zdrojom spravodajstva, názorov a zábavy, pričom odsunul noviny a časopisy na štvrté a piate miesto. Podľa nedávnej štúdie využívania médií sa obavy vydavateľov stali skutočnosťou v 50 percentách domácností.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprekvapujúcejším záverom prieskumu je zistenie, že zmena obľúbenosti médií sa netýka len na mladých alebo bohatších ľudí, ale všetkých demografických skupín. "Toto je najväčšia zmena a ukazuje, akým významným sa internet stal," vyhlásila Faye Weeksová, ktorá zadávala štúdiu pre poskytovateľa internetových služieb Freeserve.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia strávia trikrát viac času surfovaním, písaním elektronickej pošty a nakupovaním či bankovníctvom na internete než čítaním novín. Tento rozdiel podľa štúdie narastá večer na päťnásobok a dosahuje šesťnásobok pri porovnaní s čítaním časopisov.

Najviac znepokojujúcim aspektom prieskumu pre vydavateľov novín je to, že kľúčová skupina ľudí vo veku 16-34 rokov, považovaná inzerentmi za najžiaducejšiu cieľovú skupinu, strávila 15-násobne viac času na internete ako listovaním novín.

Dokonca aj ženy, ktoré zvyčajne používali internet oveľa menej než muži, radikálne zmenili svoje zvyky a v súčasnosti sú päťkrát dlhšie "on-line" než pri časopisoch.

"Všimli sme si skutočný rozdiel v prístupe inzerentov," uviedla Caroline Pathyová, vedúca predaja reklamy spoločnosti Freeserve. Kedysi totiž k nim prichádzali s peniazmi, teraz však prinášajú koncepcie. Majú stratégie a vedia, koho chcú zasiahnuť, dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 1 ďalší 1
Asteroid 2024 YR4 zachytený Webbovým teleskopom.

Objekt je doteraz najmenší, aký Webbov teleskop zameral.


TASR 1
Ilustračná snímka.

(Ne)vedecký newsletter Tomáša Prokopčáka.


3
Misia Fram2 je pomenovaná po nórskej prieskumnej lodi.

Kapsula za pomoci padákov dosadla do vôd Tichého oceánu.


TASR

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 854
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 185
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 282
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 7 149
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 956
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 026
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 213
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 080
SkryťZatvoriť reklamu