Londýn 30. júla (TASR) - A je to oficiálne. Internet je v súčasnosti po televízii a rozhlase tretím najobľúbenejším zdrojom spravodajstva, názorov a zábavy, pričom odsunul noviny a časopisy na štvrté a piate miesto. Podľa nedávnej štúdie využívania médií sa obavy vydavateľov stali skutočnosťou v 50 percentách domácností.
Najprekvapujúcejším záverom prieskumu je zistenie, že zmena obľúbenosti médií sa netýka len na mladých alebo bohatších ľudí, ale všetkých demografických skupín. "Toto je najväčšia zmena a ukazuje, akým významným sa internet stal," vyhlásila Faye Weeksová, ktorá zadávala štúdiu pre poskytovateľa internetových služieb Freeserve.
Ľudia strávia trikrát viac času surfovaním, písaním elektronickej pošty a nakupovaním či bankovníctvom na internete než čítaním novín. Tento rozdiel podľa štúdie narastá večer na päťnásobok a dosahuje šesťnásobok pri porovnaní s čítaním časopisov.
Najviac znepokojujúcim aspektom prieskumu pre vydavateľov novín je to, že kľúčová skupina ľudí vo veku 16-34 rokov, považovaná inzerentmi za najžiaducejšiu cieľovú skupinu, strávila 15-násobne viac času na internete ako listovaním novín.
Dokonca aj ženy, ktoré zvyčajne používali internet oveľa menej než muži, radikálne zmenili svoje zvyky a v súčasnosti sú päťkrát dlhšie "on-line" než pri časopisoch.
"Všimli sme si skutočný rozdiel v prístupe inzerentov," uviedla Caroline Pathyová, vedúca predaja reklamy spoločnosti Freeserve. Kedysi totiž k nim prichádzali s peniazmi, teraz však prinášajú koncepcie. Majú stratégie a vedia, koho chcú zasiahnuť, dodala.