SME

Internet je po televízii a rozhlase tretím najpoužívanejším zdrojom informácií

Londýn 30. júla (TASR) - A je to oficiálne. Internet je v súčasnosti po televízii a rozhlase tretím najobľúbenejším zdrojom spravodajstva, názorov a ...

Londýn 30. júla (TASR) - A je to oficiálne. Internet je v súčasnosti po televízii a rozhlase tretím najobľúbenejším zdrojom spravodajstva, názorov a zábavy, pričom odsunul noviny a časopisy na štvrté a piate miesto. Podľa nedávnej štúdie využívania médií sa obavy vydavateľov stali skutočnosťou v 50 percentách domácností.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprekvapujúcejším záverom prieskumu je zistenie, že zmena obľúbenosti médií sa netýka len na mladých alebo bohatších ľudí, ale všetkých demografických skupín. "Toto je najväčšia zmena a ukazuje, akým významným sa internet stal," vyhlásila Faye Weeksová, ktorá zadávala štúdiu pre poskytovateľa internetových služieb Freeserve.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia strávia trikrát viac času surfovaním, písaním elektronickej pošty a nakupovaním či bankovníctvom na internete než čítaním novín. Tento rozdiel podľa štúdie narastá večer na päťnásobok a dosahuje šesťnásobok pri porovnaní s čítaním časopisov.

Najviac znepokojujúcim aspektom prieskumu pre vydavateľov novín je to, že kľúčová skupina ľudí vo veku 16-34 rokov, považovaná inzerentmi za najžiaducejšiu cieľovú skupinu, strávila 15-násobne viac času na internete ako listovaním novín.

Dokonca aj ženy, ktoré zvyčajne používali internet oveľa menej než muži, radikálne zmenili svoje zvyky a v súčasnosti sú päťkrát dlhšie "on-line" než pri časopisoch.

"Všimli sme si skutočný rozdiel v prístupe inzerentov," uviedla Caroline Pathyová, vedúca predaja reklamy spoločnosti Freeserve. Kedysi totiž k nim prichádzali s peniazmi, teraz však prinášajú koncepcie. Majú stratégie a vedia, koho chcú zasiahnuť, dodala.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 586
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 252
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 142
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 020
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 269
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 867
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 844
SkryťZatvoriť reklamu