Bratislava 24. novembra (TASR) - eny. Prieskum sa uskutočnil v novembri na vzorke približne 2000 respondentov.
Na otázku, či využijete pri vianočných nákupoch internet alebo kamenné obchody, dve percentá respondentov odpovedali, že výhradne internet. Väčšinu darčekov online a zvyšok v kamenných obchodoch chce nakúpiť 15 percent opýtaných, pol na pol bude nakupovať 43 percent respondentov. Väčšinu darčekov bude v kamenných obchodoch hľadať 33 percent respondentov a výhradne tento spôsob nakupovania zvolí sedem percent účastníkov prieskumu.
"Asi polovica opýtaných uviedla ako hlavný motív nákupu na internete nižšie ceny. Štvrtina šetrí pohodlným nákupom z domova čas a u desatiny je primárnym dôvodom širší sortiment," uviedol projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth s tým, že pre päť percent opýtaných sú motiváciou špeciálne ponuky a zľavy.