S 13 miliónmi skladieb debutovala na americkom trhu služba Google Music. Internetový gigant začal predávať hudbu cez svoj internetový obchod Android Market a vytvoril úložisko, kam si môžete nahrať skladby zo svojho súkromného archívu.
V mobile i počítači
Či už cez mobil, alebo prostredníctvom internetového prehliadača, americkí internetisti môžu kupovať skladby rovnako, ako v konkurenčom iTunes, ktorý prevádzkuje firma Apple.
Hudobné nahrávky sú dostupné v MP3 formáte s kvalitou 320 Kbps, ktoré možno prehrávať na ľubovoľnom zariadení - či už priamo z internetu, alebo lokálneho úložiska prostredníctvom špeciálnej aplikácie.
Pre zvýšenie dopytu po skladbách slúži prepojenie s Google+, kde si možno zakúpené skladby svojich priateľov vypočuť bezplatne. Avšak iba raz.
Silným zázemím je podľa predstaviteľov firmy ekosystém pozostávajúci z 200 miliónov mobilných telefónov a zariadení, na ktorých beží systém Android. Tie sú vstupnou bránou do Android Marketu, ktorý si pri sťahovaní a kúpe aplikácií vyskúšal takmer každý používateľ.
Odteraz budú môcť siahnuť aj po hudbe, pre ktorú je pripravený aj špeciálny prehrávač dostupný pre systém vo verzii 2.2 a vyššie.
Kúpené aj vlastné
Aby mohli používatelia počúvať aj tie skladby, ktoré v ponuke nie sú, avšak vlastnia ich vo svojom domácom archíve, súčasťou služby je internetové úložisko s kapacitou pre 20 tisíc skladieb.
Ponúkané Skladby pochádzajú z vydavateľstiev EMI, Sony Music a Universal Music Group, ďalšie zmluvy ponuku rozšíria.
Aby Google dohnal iTunes s 18 miliónmi hudobných nahrávok, bude mať čo robiť. Cenová politika Google kopíruje konkurenciu - za skladby platia používatelia služby v troch cenových hladinách - 0,69 - 0,99 a 1,29 dolára.
Trh sa bude otvárať
Firma sa netají tým, že v budúcnosti plánuje rozšíriť predajný kanál a spolupracovať hoci aj s mobilnými operátormi, ktorí by mohli pri paušálnych platbách otvoriť prístup k hudobnému archívu.
Kým sa tak stane, Google sa sústredí na ostatné trhy, aby s hudbou nezostal iba na domácej, americkej pôde.