Je sedem hodín ráno. V centre technickej podpory pre internet spoločnosti Pacific Bell sa vznáša pach špinavých ponožiek a starej pizze Pracovníci zapínajú svoje počítače a prihlasujú sa do siete.
V strede obrovskej miestnosti rozdelenej na veliteľské stanovisko, „HotCube". Dnes tam sedí George. Jeho úlohou je monitorovať naše telefonáty, sledovať náš čas a, ak je to potrebné, písať nám odkazy. Telefonuj s jedným zákazníkom dlhšie než pol hodinu - tvoje meno je zaznamenané. Oddychuj medzi telefonátmi viac než päť minút - si zaznamenaný. Zdrž sa na zdravotnej prestávke viac než päť minút, si zaznamenaný. Vstaň zo stoličky bez zadania príslušného kódu - zaznamenané.
Začala som tu pracovať pred dvadsiatimi dvoma mesiacmi spolu s ďalšími 25 ľuďmi. Dnes tu už z nich nie je nikto - väčšina odišla počas prvých troch mesiacov. Ľudia sa jednoducho stratia a už ich viac nevidíte. Niektorí spanikária počas hovoru. Zoberú si potom 5-minútovú prestávku, vyjdú z miestnosti a už sa nevrátia. Prídu ďalší, ktorí sa po absolvovaní dvojtýždňového tréningu (pondelok - Windows, utorok - Mac, Streda - NT...) hneď zaradia na ich miesta.
Vedľa mňa sedí 23-ročný Brian. Telefonuje s hlavou položenou na stole a zatvorenými očami: „Kliknite na Edituj, zvoľte Možnosti a kliknite na Servery...".
Vtedy zazvoní môj telefón a ozve sa v ňom rozochvený hlas. Jedna z mojich kolegýň určite premýšľa, či ju práve odpočúvajú. „Mám zákazníka, ktorý chce hovoriť s mojim nadriadeným. Môžem ho, prosím, prepojiť k tebe? So mnou už nechce hovoriť, je rozzúrený a nadáva mi do hlupákov," hovorí náhlivo. Ťažko dýcha. Dobre, vravím, preberiem ho. „Veľmi pekne ti ďakujem," hovorí rýchlo a počujem, ako sa jej viditeľne uľavilo.
Ozve sa zákazník. „Vy ste vedúca?" pýta sa naliehavo. Práve tento mesiac sa však všetci v call centre stali podľa vizitky vedúcimi. Brian spaci na svojom stole je vedúci. Ján s purpurovými nagelovanými vlasmi je vedúci. Ron, ktorý prosil, aby ho nenazývali vedúcim, je vedúci. Predpokladám, že ten, kto nás všetkých nazval vedúcimi, nás o mesiac nazve výkonnými riaditeľmi.
„Áno, ja som vedúca." „Konečne", vydýchol si zákazník. Bolo mi ho ľúto - skutočne si myslel, že hovorí s niekým, kto tu naozaj rozhoduje...
Autor: ERIKA DONALD, East Bay Express