Men of War: Vietnam - zelené peklo

Niektoré nápady, hoc na prvý pohľad vyzerajú až vražedne príťažlivo, nemajú šancu uspieť. A niektoré sú zelené, až príliš zelené.

Niektoré nápady, hoc na prvý pohľad vyzerajú až vražedne príťažlivo, nemajú šancu uspieť. Digital Mind Soft ukázali, že strategické hry robiť vedia a posledný datadisk Assault Squad k nekonečnej sérii Men of War patril k tomu lepšiemu zo strategického žánru. Ale o tom sme sa vás snažili presvedčiť v našej recenzii. Horšie však je, že si ruskí vývojári (tentoraz priamo z mamutieho kolosu 1C) zaumienili vytvoriť niečo podobné Company of Heroes a aby to nebolo málo, zvolili si menej používaný, no zároveň atraktívny Vietnam. Zlý výber.

Engine ostal totožný, interface ostal rovnaký taktiež i s ovládaním, takže hoci hra vyzerá celkom k svetu a kamerou si rotujete a otáčate ju sem a tam, často sa v tom ani besná sviňa nevyzná. Kopec aktívnych tlačidiel, menu v spodnej časti obrazovky môže kdekoho zmiasť, a to ak ešte netušíte, že každý panák má meno a vy ho môžete ovládať zvlášť, pekne sa mu hrabať v inventári ako v RPG, voliť mu zbraň, obhliadať mŕtvoly a braň po nich všetko možné. A mnoho ďalšieho. Pokojne sa môžete začať pohrávať s myšlienkou, ako to preboha budete všetko stíhať. No nijako, pretože Vietnam sa mierne odklonil od myšlienky postupného získavania územia, nakupovania jednotiek a podobných taktických laskominiek. Miesto toho tu máme základné prvky po starom, ale všetko je zabalené do príbehu, takže nových panákov vám nikto do misie neprinesie a musíte si vystačiť s tým, čo máte na začiatku.

Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

To by ešte také zlé nebolo, hoci tento spôsob vedenia už začína vyslovene škrípať. Fungovalo to napríklad v Dawn of War II a všetci boli vyškerení od ucha k uchu. Lenže... tu to jednoducho nie je zábavné, ale skôr únavné, nudné a frustrujúce. Okom ešte môžeme hodiť po sérii Commandos (hlavne prvé dva diely), že čosi také by mohol byť aj tento Vietnam. Mohol, hru si znovu spustíte, a to len preto, aby ste zistili, že nie je. Dôvodom je spomínaný mikromanažment, kedy sa o jednotky musíte starať ako o sopľavé deti. Panáka musíte chytiť, niekam ho poslať a najlepšie tak, aby mu niekto nespravil bezplatnú lobotómiu. Označenie viacerých vojakov a ich vyslanie na cestu hustou džungľou nefunguje, pretože je obrovská šanca, že to niekto schytá. Ovládať každého zvlášť je otravné a náročné. S týmto interfaceom a stupídnym systémom “ľavým tlačidlom vykonávam všetko s jednotkou a pravým... no tak pravým ju odznačím a ostatné akcie vidíš na krásnom paneli” sa baviť nebudete.

Osvedčená metóda? Vybrať si jedného panáka, spraviť z neho hrdinu a pekne ho vodiť všade za ručičku. To by však bolo všetko ešte hrateľné, nebyť skromného faktu, že samotné prostredie robí z hry peklo. Isto, isto, vo Vietname to nebola žiadna malina, ale hráč je fackaný okamžite. A neustále. A silno. Takže po niekoľkých sekundách hry, kedy si označíte panáčikov, pohrajkáte sa s kamerou, prídu nepriatelia a pošlú vás domov. V truhlách. Nestihnete zareagovať, dokonca ani vysloviť ľubozvučné “čo do pekliska jedného horúceho sa to tu deje?” a ste v... v menu s výberom misií. Tých je mimochodom desať, päť za každú stranu, čiže vietnamskú armádu a hnusných, zákerných kapitalistov. Stačí to, neľakajte sa nízkeho počtu. Vrátime sa k prvým sekundám hry. Ukryjete teda svojich kamarátov za najbližšiu skalu, nenecháte sa prekvapiť prichádzajúcou hliadkou. Teda až potom, ako vám granáty roztrhajú polovicu tímu (čiže dvoch členov) a dvaja verní vám ostanú na krku. Nevadí, bude to mať aspoň grády. Potom priletí nepriateľská helikoptéra a pošle ich raketami za zosnulými kamarátmi do vojenského nebíčka. Pozeráte nechápavo na obrazovku, čo preboha robíte zle a či tu vôbec bude tutorial. Obrazovka s výberom misií vám napovie, že asi všetko a žiadna výuka sa nekoná.

Precízne plánovanie je pravidelne striedané s ukladaním pozície, pretože smrť číha všade. Povedzme, že dvaja panáčikovia vám ostanú aj po zlikvidovaní menšieho tábora amerických bojovníkov, no to nie je všetko - musíte sa dostať do väčšieho, kde sú desiatky nepriateľov a každý z nich má zrak predátora a postreh banského koňa. Je ich mnoho a ak sa vám bude cnieť za nejakou väčšou výzvou, príde helikoptéra (cca každú minútu-dve), ktorá takmer vždy vie, kde ležíte a pokropí vás olovom. Frustrujúce okamihy však len začínajú, pretože nezmyselne nastavená obtiažnosť je pre hráča zbytočne dvíhaná i samotným prostredím.

Vietnamská džungľa je fajn. Na pohľadniciach, vo filmoch a možno aj v hrách, no určite nie strategických hrách. Vidíte totiž jedno veľké nič. Jedno veľké zelené nič. Vaši borci majú okolo seba kurzor označenia. Zelenej farby. Krúžite kamerou, približujete a podľa mapy sa snažíte nájsť nepriateľa, pretože tam svieti červená bodka. Nedá sa, zúfalstvo v priamo prenose. Podarí sa vám to tak, že kurzorom beháte po pixeloch a ak sa zmení z obyčajného na zameriavač, máte tú poctivo ukrytého nepriateľa. Potom kliknete na nepriateľa, váš panák sa začne plaziť k svojmu cieľu, no program si práve zmyslel, že vás sniper zbadal (a to ani vy neviete, kde máte vlastne panáka, vidíte len modrú bodku na minimape) a prásk, ste v prásk a chcete s tým prásk.

Snažíte sa pristúpiť na drsné pravidlá hry, no nejde to. Hrateľnosť sa úboho okreše na to, aby ste s jedným panákom postupovali pomaly, potichu a postupne ničili červené bodky na minimape. Zábava to teda nie je a navyše sa hra ukrutne dlho nahráva. Engine hry je nadpriemerný, takže to všetko vyzerá celkom príjemne, hoc tiene sú mierne zubaté, no prepracované stromy a vlniace sa rastliny po prechode vojakom skrz ne sú vám na dve veci, ak sa v hre nevyznáte, neorientujete, nedokážete presne určiť svoju polohu a nepriateľskú. V skutočnosti to tak byť mohlo, avšak hra má byť zábavná a nie frustrujúca a otravná. Ak sa i napriek tomu rozhodnete to skúsiť, máte o zábavu na niekoľko desiatok hodín postarané. Dokonca tu nájdete aj kooperatívny režim. Len si vypnite mikrofóny. Tak otrasný dabing s ruským prízvukom museli robiť samotní programátori, inak si to vysvetliť nedokážeme.

Je to zelené, neprehľadné a odohráva sa to v reálnom čase. Čiže často nič nevidíte, nestíhate. Vždy je možné vybrať panáka a ísť s ním pekne po cestičke, vypiskovať si nejaký ten odrhovák, no index nápadnosti v tom prípade dosahuje maximálne hodnoty. A ten červený zameriavač na uniforme vojaka neveští skutočne nič dobré, ale to sa nemusíte báť, nestihnete ani zareagovať a už je koniec. To je problém Men of War: Vietnam. Postupovať systémom pokus-omyl a nebaviť sa u toho - to nie je najlepšia vizitka.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minúta po minúte: Koalícia s opozíciou podľa Tomáša podpísali dohodu o amnestiách

Koaličný návrh majú problém podporiť niekoľkí jednotlivci z SaS.

DOMOV

Fegyveres utiekol do Maďarska, pozrite sa, kde sa schovával

Oskar Fegyveres netušil, ako dlho sa zdrží na úteku mimo Slovenska.

SVET

Ryby, ktoré ste si kúpili, možno ulovili otroci

Komplikovaná sieť maskuje súvislosť medzi rybami a ľuďmi, ktorí ich chytajú.

Neprehliadnite tiež

Tetris ochránil obete nehody pred psychickou traumou

Vedci otestovali ako populárna hra vplýva na ukladanie stresujúcich spomienok.

Firmy vystavili na webe heslá, súkromie i tajomstvá

Nedôslednosť ľudí a vyhľadávacia funkcia spôsobili, že záškodníci mohli mať prístup k tajným informáciám.

Na iPhony útočí falošný ransomware. Vydiera ale nešifruje

Je ako archaický kód, ktorý sa snaží oklamať svoje obete.

Deň, keď Samsung utiekol konkurencii (analýza Galaxy S8)

Obrovský displej, najvýkonnejší čip, moderné technológie a veľké ambície prekonať konkurenciu o niekoľko generácií dopredu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako financovať obnovu bytového domu v 2017
  2. Zvažujete nové auto? Namiesto platenia celej sumy skúste paušál
  3. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  4. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  5. Cestou - necestou
  6. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  7. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  8. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  9. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  10. Zábavný aj sebavedomý
  1. Poradňa: Ako používať peniaze banky aj bez pôžičky
  2. Konferencia Fakulty informatiky PEVŠ má rečníkov z celého sveta
  3. Ďalší doktorandský program a strediská praxe Fakulty manažmentu
  4. Špecialisti v Prešove bezplatne poradia, ako ušetriť energiu
  5. Zvažujete nové auto? Namiesto platenia celej sumy skúste paušál
  6. Ako financovať obnovu bytového domu v 2017
  7. Dom od ES - bolo to fajn
  8. Zdravé zuby rovná sa zdravý kôň
  9. Majsterka Európy v silovom trojboji zo SvF STU
  10. Obnova kaštieľa v Malinove
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 13 250
  2. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 11 565
  3. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 10 577
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 481
  5. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 3 295
  6. Zvažujete nové auto? Namiesto platenia celej sumy skúste paušál 3 262
  7. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 187
  8. Zábavný aj sebavedomý 2 690
  9. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 505
  10. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre 2 045

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop