Need for Speed: The Run - zo San Francisca do New Yorku

Need for Speed: The Run nám predviedlo len jazdu. Nebola vyslovene zlá, mnoho situácií bolo skutočne zábavných, avšak muselo ísť výhradne o strety s ostatnými jazdcami.

Najnovší diel arkádových pretekov zo série Need for Speed s podtitulom The Run sme si pred nejakým tým týždňom bližšie predstavili. Teraz sme dostali možnosť nazrieť pod kapoty športových automobilov. Očakávať v týchto pretekoch naprieč USA prvky simulátorov je jednoducho pochabé. Po minuloročnom Hot Pursuit dostali znovu šancu vývojári z Black Boxu, ktorí sa pokúsia znovu preraziť výrazným pritlačením na príbehovú zložku. Tentoraz i s interaktívnymi sekvenciami, takže okrem pretekania budeme musieť rýchlo reagovať a stláčať klávesy, ktoré sa nám zobrazia vo vybraných momentoch na obrazovke. Viac informácií o základných piliéroch hrateľnosti nájdete v našom preview, kde sme sa zamerali na charakterizovanie hry. Teraz si radšej povieme niečo o tom, ako sa vlastne Need for Speed: The Run hrá.

V prvom rade sa musíme priznať, že naše očakávania sú skôr vlažné. Môže za to aj posledný diel od tohto štúdia. Názory na Need for Speed: The Undercover sa rôznia, náš je však skôr kritický. The Run ponúka hrateľnosť založenú práve na sérii Underground či spomínanom Undercover. Akoby sa nič podstatné nezmenilo. Rýchle tátoše nejdu okamžite do šmyku, do vyslovene absurdných situácií ich nedostanete, zákruty pod plným plynom nevyberiete, no zároveň nie je kladený dôraz na úplne precízne ovládanie vozidla, jemnú prácu s plynom a brzdou. Vozidlá sú po nárazoch poškodené len vizuálne, ich vlastnosti sa na trati nemenia. Ako už býva zvykom, aj v The Run natrafíme na pretočenie určitého úseku späť, takže po nechcenej zrážke je možné vyhnúť sa reštartu použitím tejto pomôcky. Je však neobvyklé, že si sami nevolíme miesto, kam pred incident sa vrátime.

K dispozícii sme mali dvojicu vozidiel: Lamborgini Gallardo a najnovší model Porsche Carrera S. Síce sú to oba športové vozy, aspoň mierne rozdiely v ovládaní medzi nimi boli. Vyskúšať sme ich mohli na dvoch diametrálne odlišných tratiach. Keďže v príbehovom móde The Run sa musí hlavný hrdina dostať z jedného pobrežia (San Francisco) USA na druhé (New Yorku), je boj v kampani založený na predbiehaní ostatných jazdcov. Trať tvorená stovkami až tisíckami míľ ciest však nie je vytovrená ako celok, lež súbor jednotlivých úsekov, ktoré budeme musieť zdolať. Jack - hlavný hrdina - musí zvíťaziť v špeciálnych (a samozrejme nie práve legálnych) pretekoch, ktorých sa zúčastňujú stovky jazdcov.

V slnkom zaliatej púštnej oblasti pred Las Vegas nazvanej Desert Hill sme mali na určitom úseku predbehnúť desať protivníkov. Klasický pretek z bodu A do bodu B, pričom musíte skončiť na prvom mieste. Mierne zákruty vedú skôr k arkádovému jazdeniu, potešila prítomnosť jednej skratky (ak ňou vôbec je) a možnosť jazdenia i po prašných cestách. Inak pomerne nudná záležitosť, ktorá nič nevyťažila z rozpáleného asfaltu lákavého prostredia. Dokončíte ju za približne 3 minútky. Zasnežené Independence Pass ponúka odlišnú variantu: súperom je len jeden jazdec, pričom na lavínami zasypávanej ceste sa musíte vyhýbať i rôznym objektom. Vozovka pokrytá snehom sa až tak výrazne neodlišuje od čistého asfaltu. Na trati sme nenašli žiadne civilné vozidlá, čo však berieme ako klad, pretože ku koncu bolo na trati napriek vonkajšej teplote skutočne horúco a sneh sa na náv valil zo všetkých strán. Cieľom je vyhrať a dostať sa do tunela za istý čas.

Grafický engine nás príliš nešokoval. Od Frostbite 2 sme čakali viac, keďže sa nám v treťom Battlefielde prezentuje ako momentálna špička. Poškodenie je vizuálne príťažlivé, no vozidlá na trati poskakujú ako krabice od topánok. Okolie trate je fádne, navyše je vozovka často zbytočne ohraničená neviditeľnými stenami, takže sa cítite ako v tuneli. Umelá inteligencia ostatných jazdcov nijak závratná nebola, no rozhodne nerobila detinské chyby či doslova nepodvádzala, keď sa vám darilo či naopak. Hrateľnosť je založená čisto na rýchlosti, ktorú si budete užívať na pestrých tratiach. Potešila prítomnosť civilných vozidiel. Síce len zbytočne zavadzajú, ale aspoň je pretekanie napínavejšie. Na policajtov sme v deme nenatrafili. Druhá trať nám navyše ukázala, že počas jazdy zažijeme mnoho naskriptovaných situácií, ktoré by mali dostať atmosféru do výšin. Uvidíme, či to tak bude aj v prípade, že trať budeme opakovať desiatykrát.

Bez nich sa hranie utápa v potupnej nude a na obrazovke vidíme pekné športové autíčko, ktoré uháňa s vetrom o preteky, ale chýba tomu hĺbka. Išlo však len o demo, dva vytrhnuté segmenty z kampane. Ako celok by The Run prekvapiť mohlo. Prepadák to nebude, to vieme naisto, avšak otázkou ostáva, či dokáže preskočiť latku kvality, ktorá je nastavená minulými dielmi sakramentsky vysoko. The Need for Speed: The Run vychádza 18. novembra pre PC, Xbox 360 a Playstation 3.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  2. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  3. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  4. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  2. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  3. Vypestujte si chutné a voňavé bylinky
  4. Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis
  5. Energetici rozsvecujú Svetielko nádeje
  6. Noerr appoints a new national counsel starting from 2019
  7. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  8. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  9. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  10. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 26 731
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 23 850
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 22 171
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 19 207
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 12 438
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 11 474
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 068
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 4 148
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 919
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 3 673

Hlavné správy zo Sme.sk

Kočner je obvinený v kauze tzv. televíznych zmeniek za takmer 70 miliónov eur.
Dobré ráno

Dobré ráno: Povedali, či Donald Trump konšpiroval s Rusmi

Čo povedala takzvaná Muellerova správa.

Podcast Dobré ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Pente odporúčame, aby skúsila Sorosa

Nákup konšpiračných médií sa zo strednodobého hľadiska môže vyplatiť.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Apple ukázal konkurenta Netflixu, cenu neprezradil

Špeciálne vydanie podcastu Klik o Apple evente.

Podcast Klik denníka SME.

Pozrite si všetky Apple videá z predstavenia nových služieb

Spoločnosť tentokrát neukázala nový hardvér.

Apple TV+ je nová služba, ktorá má byť konkurentom Netflixu.
Tim Cook predstavil službu Apple TV+, ktorá zožala najväčší úspech. zrejme aj preto, že ju prišlo podporiť niekoľko hollywoodskych hviezd.
Minirecenzia

Washington sa rozpadol, americký prezident zmizol (recenzia)

Aký je návrat do Spojených štátov po smrtiacej pandémii.