Prvý reklamný banner sa objavil na obrazovke počítača v roku 1994

Reklamný prúžok (banner ad) sa prvýkrát objavil na obrazovkách počítačov 25. októbra 1994 na stránke internetového magazínu HotWired.com. Prvé peniaze za túto formu reklamy ponúkla magazínu spoločnosť AT&T a tak sa dostala na naše obrazovky beštia v podob

(Zdroj: Ilustračné - Stock.XCHNG)

Bratislava 17. októbra (TASR) e podlhovastého inzertného obrázku najčastejšie veľkosti 468x60 pixelov.

Odvtedy reklamné pásiky z obrazoviek žmurkajú a mámia zvukom alebo vtipnou animáciou s cieľom priviesť nás na stránku s informáciami o tovare, službe, firme alebo spoločnosti, ktorá by sa pre nás mala stať nevyhnutnou.

Keď sa reklamné bannery objavili, konzumenti na ne klikali často. Postupne sa však začala objavovať tzv. "bannerová slepota", keď internetoví užívatelia prestali túto reklamu vnímať. Vtedy začala reklama útočiť aj v podobe rolovacích plôšok krátkodobo prekrývajúcich text. Keďže niekedy takáto reklama obťažuje, objavili sa prostriedky na jej filtrovanie. Ich používanie je však témou polemík, pretože najmä z reklamy sú niektoré médiá (aj internet) živé.

zdroj: http://banners.entry.sk, http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglas t.com, http://adland.tv

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minúta po minúte: Študenti budú opäť pochodovať proti korupcii

Organizátori na protikorupčný protest pozvali aj premiéra Roberta Fica.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Ničnerobenie a knihy. Desať najlepších spôsobov, ako si oddýchnete

Najväčšia štúdia o oddychu mala prekvapivé výsledky.

Najrýchlejší kábel zrýchli internetové prepojenie medzi Európou a Amerikou

Kábel rozloží riziko výpadkov pri katastrofách na východnom pobreží USA.

Ako vedci vyvíjajú roboty, ktoré chodia ako ľudia

Kývať nohami nestačí. Ak chcú roboty chodiť, musia najprv pochopiť možnosti svojho tela.

Odomykanie mobilov obrazcom nie je bezpečné

Všetci rozmýšľame príliš podobne.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 226
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 4 689
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 814
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 286
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 513
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 283
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 053
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 873
  9. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 790
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 782