Prvý reklamný banner sa objavil na obrazovke počítača v roku 1994

Reklamný prúžok (banner ad) sa prvýkrát objavil na obrazovkách počítačov 25. októbra 1994 na stránke internetového magazínu HotWired.com. Prvé peniaze za túto formu reklamy ponúkla magazínu spoločnosť AT&T a tak sa dostala na naše obrazovky beštia v podob

(Zdroj: Ilustračné - Stock.XCHNG)

Bratislava 17. októbra (TASR) e podlhovastého inzertného obrázku najčastejšie veľkosti 468x60 pixelov.

Odvtedy reklamné pásiky z obrazoviek žmurkajú a mámia zvukom alebo vtipnou animáciou s cieľom priviesť nás na stránku s informáciami o tovare, službe, firme alebo spoločnosti, ktorá by sa pre nás mala stať nevyhnutnou.

Keď sa reklamné bannery objavili, konzumenti na ne klikali často. Postupne sa však začala objavovať tzv. "bannerová slepota", keď internetoví užívatelia prestali túto reklamu vnímať. Vtedy začala reklama útočiť aj v podobe rolovacích plôšok krátkodobo prekrývajúcich text. Keďže niekedy takáto reklama obťažuje, objavili sa prostriedky na jej filtrovanie. Ich používanie je však témou polemík, pretože najmä z reklamy sú niektoré médiá (aj internet) živé.

Článok pokračuje pod video reklamou

zdroj: http://banners.entry.sk, http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglas t.com, http://adland.tv

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Autorská strana Beaty Balogovej

Strata je nesmierne kreatívna, dokáže človeka potrápiť. Ale ako to vysvetlíte deťom?

Sme notorickí začiatočníci v tom ako hovoriť o smrti

DOMOV

Kiska podľa šéfa SIS nebol kompetentný vedieť o únose

Kompetentná nebola ani prokuratúra.

Neprehliadnite tiež

Prečo slony nemávajú rakovinu? Pomáhajú im zombie gény

Veľké zvieratá by mali mať viac rakoviny. Pre niektoré druhy to neplatí.

PODCAST ZOOM

Zoom: Plasty sú ešte horšie, uvoľňujú skleníkové plyny

Sarah-Jeanne Royerová zistila, že plasty sú ešte väčší problém.

PODCAST ZOOM

Zoom: Sú ako ľudia, mikróby cestujú MHD

Ako sa šíria mikróby spolu s ľuďmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 872
  2. Vizuálny smog je problém 10 229
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 5 206
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 153
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 603
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 274
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 272
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 930
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 792
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 607