Bratislava 17. októbra (TASR) e podlhovastého inzertného obrázku najčastejšie veľkosti 468x60 pixelov.
Odvtedy reklamné pásiky z obrazoviek žmurkajú a mámia zvukom alebo vtipnou animáciou s cieľom priviesť nás na stránku s informáciami o tovare, službe, firme alebo spoločnosti, ktorá by sa pre nás mala stať nevyhnutnou.
Keď sa reklamné bannery objavili, konzumenti na ne klikali často. Postupne sa však začala objavovať tzv. "bannerová slepota", keď internetoví užívatelia prestali túto reklamu vnímať. Vtedy začala reklama útočiť aj v podobe rolovacích plôšok krátkodobo prekrývajúcich text. Keďže niekedy takáto reklama obťažuje, objavili sa prostriedky na jej filtrovanie. Ich používanie je však témou polemík, pretože najmä z reklamy sú niektoré médiá (aj internet) živé.
zdroj: http://banners.entry.sk, http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglas t.com, http://adland.tv