BRATISLAVA. Slovenská pošta chce budúci rok zaviesť možnosť vybaviť podanie zásielok on–line. Štátna firma si od toho sľubuje zrýchlenie podávania zásielok a zvýšenie pohodlia klientov.
Potvrdenie bude v emaile
Na webe pošty bude stačiť vyplniť a odoslať tlačivo, takzvaný elektronický podací hárok. Do emailu príde zákazníkovi potvrdzujúci e-mail s identifikačným číslom podania.
Pošta cez web
- Na webe bude treba vyplniť a odoslať elektronický podací hárok,
- pošta pošle emailom kód,
- ten donesie klient so zásielkami na poštu, platba by mala byť možná aj cez web.
„Zákazníkovi stačí už len priniesť zásielky na poštu a oznámiť identifikačné číslo, nebude potrebné nič tlačiť,“ vysvetľuje hovorkyňa firmy Bela Lisáková.
Keď pošta zásielky spracuje, na rovnakú e–mailovú adresu príde klientovi potvrdenie o odoslaní zásielok. Slovenská pošta ráta aj s možnosťou, že zásielky bude možné zaplatiť cez internet.
Na všetkých poštách
Nová služba by mala byť dostupná na všetkých poštách. „Cieľom je, aby táto služba bola k dispozícii na všetkých automatizovaných poštách,“ povedala Lisáková.
V praxi by malo ísť o všetky pobočky. Dnes je automatizovaných zhruba 1200 pôšt, zvyšných tristo čaká modernizácia do konca roka.
Modernizácia služieb pošty je zrejme reakciou na očakávaný príchod konkurencie. Štátna firma stratí budúci rok monopol, aj menšie zásielky tak budú môcť doručovať súkromné firmy.
Slovenská pošta je pritom podľa webu Sťažnosti.sme.sk najčastejšie kritizovaná práve za kvalitu služieb. Ľudia jej vyčítajú malú ochotu personálu, dlhé čakanie či neporiadne doručovanie.