V Bratislave boli ocenené najlepšie marketingové a komunikačné riešenia na Facebooku.
FbRulezz 2011
Víťazi súťaže
Kategória Komunikácia na Facebooku:
1. Tisíce fanúšikov. Jedno kníhkupectvo (Martinus.sk)
2. Dovolenkové odpočítavanie (TRIAD Advertising)
3. Budovanie značky Voices (Voices)
Kategória Facebook v komunikácii:
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
1. Spending report (Zaraguza Digital)
2. Moja krvná skupina (Zaraguza Digital)
3. Deň neprečítaných kníh (Martinus.sk a Zaraguza)
Kategória Efektivita v komunikáci:
1. Aký si šofér (Triad Advertising)
2. Dovolenkové odpočítavanie (Triad Advertising)
3. Generátor výhovoriek (Triad Advertising)
BRATISLAVA. Komunikáciu na sociálnej sieti Facebook zo slovenských firiem najlepšie zvláda internetové kníhkupectvo Martinus.sk. Rozhodla o tom 13-členná porota súťaže FbRulezz 2011.
Porota v prípade Martinusu ocenila najmä originálnu a príjemnú komunikáciu s fanúšikmi a fakt, že Facebook nevyužíva len na zvyšovanie predaja, ale najmä na komunikáciu s ľuďmi.
Spolumajiteľ Martinusu Michal Meško prezradil, že s prácou na sociálnych sieťach vo firme pomáha až 11 zamestnancov. Aj napriek tomu ale len 2 percentá obratu firmy prichádzajú z Facebooku. V Martinuse totiž najviac energie investujú do upevňovania vzťahu so zákazníkmi, podpora predaja na sociálnych sieťach je pre nich druhoradá.
Ďalšie oceneniaFacebook v komunikácii najlepšie využila Tatra banka s aplikáciou Spending report, ktorú pre ňu pripravila agentúra Zaraguza Digital.
Najefektívnejším marketingovým ťahom na Facebooku sa podľa poroty stala aplikácia Aký si šofér, ktorú pre poisťovňu Genertel pripravila agentúra Triad Advertising. Aplikáciu použilo viac ako 300-tisíc ľudí.
Spoločnosť Digita.sk udelila aj ocenenie pre Slováka s najväčším vplyvom na Facebooku – takzvaný Social hero. Stal sa ním Michal Dragan zo spoločnosti Chilli Business Solutions.
Prvá konferencia o FacebookuSúťaž FbRulezz 2011 bola súčasťou prvej konferencie o Facebooku na Slovensku InternetRulezz 2011 – All about Facebook, ktorá sa 28. septembra 2011 uskutočnila na pôde bratislavskej Ekonomickej univerzity. Zhruba 250 účastníkov sa na nej dozvedelo všetko dôležité o Facebooku a jeho využití na marketingové účely. Viac informácii o konferencii.
//