SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Grand Prix 4 – pre lepší pocit z F1

Takmer zároveň so svojím najväčším sokom v F1 simuláciách – F1 2002 – prichádza na trh ďalší diel slávnej „formulovej“ série Grand Prix. GP4 prináša presný obraz Formuly 1 z konca minulej sezóny. To poteší najmä českých fanúšikov, pretože medzi jazdcami .

Takmer zároveň so svojím najväčším sokom v F1 simuláciách – F1 2002 – prichádza na trh ďalší diel slávnej „formulovej“ série Grand Prix. GP4 prináša presný obraz Formuly 1 z konca minulej sezóny. To poteší najmä českých fanúšikov, pretože medzi jazdcami ešte nájdu aj Tomáša Engeho zo skrachovanej stajne Prost. (Ten, komu by chýbali zmeny z prebiehajúcej sezóny, môže už dnes nájsť na internete súbory, ktoré veci uvádzajú do dnešného stavu.)

Na tvorbu tratí autori použili GPS dáta a množstvo fotografií a nebyť zopár nedostatkov najmä v absencii nerovností na niektorých okruhoch, nemali by sme im čo vyčítať. Do pretekov sa, prirodzene, môžete pustiť ako jazdec ľubovoľnej stajne a v trocha neprehľadnom menu prispôsobiť zložitosť jazdného modelu, dĺžku pretekov alebo počasie svojim schopnostiam. Môžete sa pustiť aj do detailného nastavenia vášho monopostu, ale hra ho celkom rozumne nastavuje aj sama. Po pár kolách vám asi bude jasné, že oproti F1 2002 je ovládanie formuly najmä z klávesnice oveľa pohodlnejšie a musíte sa skôr sústrediť na dokonalé zvládnutie každej zákruty. Vaše vozidlo vám teda odpustí aj v najreálnejšom nastavení mnohé chyby, ale súperi zvučných mien nie. Tí majú implementovanú presvedčivú umelú inteligenciu a najmä tí slabší vedia na trati „vykúzliť“ veľmi vierohodné kolízie alebo prestreliť šikanu.

Skryť Vypnúť reklamu

Trocha rozporuplne pôsobí poškodzovanie vášho monopostu, ktorý sa dokáže „doplaziť“ k mechanikom aj na dvoch kolesách. Rovnako čudne sa autori postavili aj k vlajkovým pravidlám. Tie sú síce verne zobrazené a pretekári ich rešpektujú, ale zaráža ignorácia „stop and go“ penalizácie. Tá je nahradená len dočasným spomalením formuly. Taktiež „safety car“ budete čakať márne.

Grafika hry občas síce pôsobí až príliš „vyčačkane“, ale často budete mať pocit, že už nepotrebujete sledovať F1 v televízii. Najmä efekty súvisiace s dynamickou zmenou počasia vyzerajú úžasne. Veľké zlepšenie zaznamenali aj zastávky v boxoch. Monoposty síce nie sú vymodelované presne podľa skutočnosti, ale aj napriek tomu vyzerajú skvele, čo sa, žiaľ, nedá povedať o kokpitoch a volantoch. Zvuková stránka je prakticky identická so skutočnosťou, len hlasová komunikácia s boxmi by si zaslúžila rozšíriť. GP4 má určite zopár chýb. Medzi ne patrí aj veľká hardvérová náročnosť a občas trochu arkádové zjednodušenia. Oproti F1 2002, ktorá je až maniakálnou simuláciou správania sa monopostu, však dokáže zanechať lepší a komplexnejší F1 pocit spojený s väčšou hrateľnosťou aj pre nováčikov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Zoom

Zoom: Ukázali, aké dlhodobé problémy spôsobí Covid-19

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991