
„Ľutujem iba to, že som neprešiel (k Apple) skôr,“ hovorí jeden z nových používateľov Apple v novej kampani tejto značky, ktorej cieľom je motivovať používateľov tradičných PC k prechodu na systém Apple. FOTO – www.apple.com
Ľudia, ktorí používajú na surfovanie po internete počítače značky Apple, sú vzdelanejší a zarábajú viac, ako majitelia tradičných značiek PC, tvrdia výskumníci z agentúry Nielsen/NetRatings. Majitelia Apple sú aj skúsenejší používatelia internetu a viac ako polovica z nich sa na webe pohybuje už najmenej päť rokov. Pravdepodobnosť, že majú vlastnú webovú stránku, je o 58 percent vyššia, ako pri majiteľoch PC a častejšie nakupujú cez internet.
Podľa riaditeľa Netratings je čiastočnou príčinou týchto rozdielov vyššia cena počítačov Apple v porovnaní s PC, ale aj vnímanie tejto značky ako symbolu spoločenského statusu a zároveň jej rozšírenie v oblasti vydavateľstva a grafického dizajnu.
Značka Apple má približne päťpercentný podiel na americkom trhu osobných počítačov, spomedzi internetových používateľov tieto počítače používa asi 8,2 percenta ľudí. (zdnet)