
Tento problém sa snažia herní vydavatelia vyriešiť šalamúnsky: jednorázovo použiteľnými kódmi, ktoré vám odomknú bonusové predmety alebo dokonca si pomocou nich aktivujete multiplayer. Tento model využíva napríklad Electronic Arts a pridali sa k nim aj ďalšie spoločnosti ako THQ či Sony. Podobne reaguje na situáciu aj UbiSoft, ktorý už dávnejšie spustil kontroverznú online službu Uplay. Tá vyžadovala napríklad neustále pripojenie k internetu, inak nebolo možné ukladať pozíciu v hrách a podobne.
Od pomerne krkolomných požiadaviek na overovanie legálnosti hier UbiSoft postupne upustil. Teraz prišiel s novou službou Uplay Passport. S každou novou (a zakúpenou samozrejme) hrou od UbiSoftu dostanete v balení jednorázový kód. Ten vám odomkne bonusový obsah, špeciálnu ponuku na zľavnenú ponuku na kúpu iného obsahu a online multiplayer. Ak si hru zakúpite z druhej ruky, budete musieť tieto možnosti hry oželieť. Prvým pokusným králikom bude Driver: San Francisco. Žiadne ďalšie tituly ohlásené zatiaľ neboli, dá sa očakávať, že pribudne napríklad Assassin's Creed: Revelations.
Tento systém bude aktívny pre herné konzoly Xbox 360 a Playstation 3. Bazárovému predaju UbiSoft (a aj ďalšie spoločnosti) týmto modelom nezamedzia, to veľmi dobre vedia, a preto bude možné si zakúpiť obsah aktivovateľný kódom - a práve to ponúka Uplay Passport, novinka v systéme Uplay. Za určitú sumu si môžete aj v bazárovej hre odomknúť obsah, ktorý je prístupný len prvému majiteľovi hry. Ak ho samozrejme využije. Pri rôznych akciových cenách znížených o niekoľko Euro hneď po uvedení hry na trh tak možno tieto ponuky zmiznú. Kúpa použitej hry sa tak oplatí len skutočne pri markantnom znížení ceny.
Až čas ukáže, či je práve toto tá správna cesta. Nepríde nám veľmi neférová voči žiadnej strane. Považujete tento prístup veľkých vydavateľov za primeraný alebo sa vám postupné spoplatňovanie začína protiviť?
Zdroj: Shacknews