SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Slováci nechcú využívať mobil aj pevnú linku naraz

Slováci sú lídrami v telefonovaní cez internet, keď si ho obľúbilo 45 percent domácností, kým európsky priemer je 28 percent.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)


BRATISLAVA. Slováci sú fanúšikmi mobilov, obľubujú telefonovanie cez internet, stále však majú príliš málo počítačov a neradi menia internetových operátorov.

Vyplýva to z najnovšieho celoeurópskeho prieskumu Eurobarometer, ktorý sa uskutočnil od 9. februára do 8. marca tohto roka na reprezentatívnej vzorke 27 tis. domácností v Únii.

Na Slovensku podľa zistených údajov majú dominanciu mobilné telefóny, ktoré používa až 86 percent Slovákov.

Prieskum ďalej ukázal, že 18 percent Slovákov má predplatenú kartu, 35 percent má s operátorom podpísanú zmluvu a 34 percent má predplatenú kartu aj zmluvu.

Skryť Vypnúť reklamu

Vo volaní cez internet sme na čele

Väčšina Slovákov zároveň už nevidí význam v paralelnom využívaní mobilu a pevnej linky. Len 27 percent užívateľov má aj pevnú linku aj mobil, pričom priemer v Únii je 62 percent.

Slovensko patrí spolu s Českou republikou, Fínskom, Litvou a Lotyšskom k štátom, kde podiel domácností využívajúcich len mobilný telefón presiahol viac ako 50 percent.

Slováci sú lídrami aj v telefonovaní cez internet, keď si ho obľúbilo 45 percent domácností, kým európsky priemer je 28 percent.

V prístupe na internet patrí Slovensko k podpriemeru Únie, keď má k nemu prístup polovica domácností, zatiaľ čo v únii je to 62 percent.

Tí, čo internet doma nemajú, ako dôvod najčastejšie uvádzajú, že internet ich nezaujíma alebo k nemu majú prístup inde, napríklad v práci.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovákov taktiež odrádzajú vysoké náklady spojené s kúpou počítača a modemu alebo bývajú v oblasti, kde nie je pokrytie internetom.

Slovensko zaostáva aj v rozšírení počítačov, keď ho podľa prieskumu vlastní len 55 percent domácností, čo nás zaradilo na 4. miesto od konca pred Bulharsko, Rumunsko a Maďarsko. Na hornom konci rebríčka sú Holanďania, Švédi a Dáni.

Slováci nechcú meniť operátorov

Prieskum ukázal aj to, že väčšina Slovákov je lojálna k poskytovateľom internetu. Ak sa už raz s niekým dohodnú, nemajú tendenciu hľadať výhodnejšie podmienky u iného operátora.

Až 67 percent užívateľov na Slovensku je neaktívnych v otázke výmeny operátora, pričom len 11 percent užívateľov ho mení a porovnáva dostupné alternatívy.

Spolu s Rakúšanmi máme najviac odmietavý prístup k balíčkom služieb. Na Slovensku si totiž prístup na internet ako súčasť balíčka kupuje 48 percent domácností, kým v Únii tak robí až 61 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

V prístupe na internet cez satelit patrí Slovensko spolu s Českou republikou k lídrom Únie, keď sa takto k internetu pripája až 12 percent domácností.

Televíziu Slováci najčastejšie pozerajú prostredníctvom káblovky, keď tak robí až 37 % domácností. Satelit využíva 27 percent, terestriálne sleduje TV 13 percent a cez balíčky služieb 32 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Prieskumy volebných preferencií

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Covidu podľahlo ďalších 71 pacientov.

14 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

3 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

9 h
Publicista Matúš Ritomský.

Je opodstatnené interpretovať dianie pomocou psychiatrických diagnóz?

21. jan

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.

18 h

O biobezpečnosti a spôsoboch, akými bioinžinieri geneticky upravené bunky robia bezpečnými.

22. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 548
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 923
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 625
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 308
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 120
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 950
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 269
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 720
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607