Vyplýva to z prieskumu portálu www.heureka.sk, ktorý porovnáva tovar a ceny vo vyše 2500 slovenských e-shopoch. Zvyšných 35 % respondentov navštevuje sociálne siete iba občas.
Podľa projektového manažéra portálu www.heureka.sk Mareka Brumlicha sociálne siete navštevujú viac ženy ako muži. Niekoľkokrát do týždňa, respektíve každý deň navštívi sociálne siete až 51 % žien, kým z mužov používajúcich internet je to "len" 34 %. Profil na žiadnej sociálnej sieti nemá 17 % opýtaných žien a 28 % mužov.
Jednou z foriem sociálnych sietí sú aj nezávislé internetové porovnávače, na ktorých zákazníci internetových obchodov zdieľajú svoje skúsenosti s online nakupovaním a hodnotia jednotlivé produkty a e-shopy, s cieľom pomôcť ostatným užívateľom pri nakupovaní. Svoje skúsenosti na porovnávacích portáloch zdieľa s ostatnými užívateľmi takmer vždy až 49 % respondentov, ktorí nakupujú v e-shopoch. Ďalších 31 % napíše svoje dojmy iba v prípade mimoriadne dobrej i zlej skúsenosti.
TASR informoval Marek Brumlich projektový manažér Heureka.cz/Heureka.sk.