NEW YORK. Spoločnosť News Corp. mediálneho magnáta Ruperta Murdocha predala sociálnu sieť MySpace za 35 miliónov dolárov reklamnej spoločnosti Specific Media a jej obchodnému partnerovi spevákovi Justinovi Timberlakovi.
Táto suma je len zlomkom z kúpnej ceny 580 miliónov dolárov, za ktorú Murdochova firma v roku 2005 MySpace získala. V tom čase to však bola najobľúbenejšia a najväčšia sociálna sieť na svete. News Corp. vtedy porazila v súboji o MySpace konkurenčnú spoločnosť Viacom, čo trhy označili za veľké Murdochovo víťazstvo.
Postupne však MySpace zatienila sociálna sieť Facebook, ktorá svojho rivala vytlačila z trhu. Pád MySpace je ukážkovým príkladom toho, čo sa môže stať, keď si tradičná mediálna spoločnosť tvrdo presadzuje svoju vôľu v novom médiu. Odhalil tiež, ako rýchlo sa mení vkus a nálada užívateľov sociálnych sietí.
Specific Media kúpila MySpace spolu s Timberlakom, ktorému, ako sa zdá, nestačilo hrať zakladateľa sociálnej siete len vo filme a rozhodol sa vyskúšať si aj "skutočný biznis".
Timberlake bude mať svoju kanceláriu v sídle MySpace v losangelskej štvrti Beverly Hills a k dispozícii zhruba tucet podriadených, ktorí budú "rozvíjať jeho nápady".
Obchodní partneri by mali zverejniť svoje plány na oživenie upadajúcej sociálnej siete v priebehu niekoľkých mesiacov.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.