Bratislava 29. júna (TASR) -
Podľa Johna McGuigana, generálneho riaditeľa spoločnosti Telefónica Slovakia, je milión zákazníkov hranica, ktorá bola pre spoločnosť výzvou už od vstupu na trh. Prekonali ju a je vidieť, že rast O2 komunity na Slovensku je intenzívny.
O2 odštartovalo komerčnú prevádzku 2. februára 2007. V novembri toho istého roka spustilo bezplatnú manuálnu prenositeľnosť čísla. Zároveň ako jediný operátor na Slovensku poskytoval svojim zákazníkom túto službu zadarmo. Vďaka aktivitám O2 sa podarilo skrátiť obdobie prenositeľnosti na Slovensku z prehistorických 25 dní na 5 dní.
Automatická prenositeľnosť telefónneho čísla bola sprístupnená 5. mája 2008, k 27. júnu 2011 si do O2 prenieslo číslo 312.033 zákazníkov. Prvého decembra 2009 O2 zaregistrovalo jubilejnú 500.000 zákazníčku v Trnave. O rok neskôr ako prvý mobilný operátor na Slovensku realizoval v auguste v Banskej Bystrici testovanie technológie LTE. Úspešné testovanie prebiehalo do 31. augusta 2010.
Od 20. júna tohto roka začalo O2 postupne zapínať svoju vlastnú 3G sieť a plánuje do augusta 2011 pokryť 33 % populácie v 24 mestách.
Telefónica Slovakia vstúpila na slovenský trh mobilných operátorov rozhodnutím výberovej komisie Telekomunikačného úradu SR zo dňa 25. augusta 2006. Licencia zahŕňa práva na používanie frekvencií GSM 900 MHz, GSM 1800 MHz, UMTS a 28/29 GHz na obdobie 20 rokov na účely poskytovania telekomunikačných služieb v Slovenskej republike.
TASR informoval René Parák zo spoločnosti s r. o. Telefónica Slovakia.