AKTUALIZOVANÉ 14:53

Úrad nepriznal Telekomu kompenzáciu straty za univerzálnu službu

Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) rozhodol, že nepriznáva spoločnosti Slovak Telekom, a. s. (ST) kompenzáciu straty za poskytovanie univerzálnej služby (US) v rokoch 2007 a 2008.

BRATISLAVA. Telekomunikačný úrad (TÚ) SR nepriznal spoločnosti Slovak Telekom, a.s. (ST) kompenzáciu straty za poskytovanie univerzálnej služby v rokoch 2007 a 2008. Úrad vo svojom rozhodnutí konštatoval, že náklady na poskytovanie univerzálnej služby vyčíslené spoločnosťou ST pre ňu nepredstavujú neprimerané zaťaženie a nemajú negatívny dopad na jej konkurenčné postavenie na trhu. Ako v pondelok informoval hovorca úradu Roman Vavro, rozhodnutie ešte nie je právoplatné, Slovak Telekom proti nemu môže podať opravný prostriedok - rozklad.

Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť Slovak Telekom podľa hovorcu Andreja Garguláka takéto rozhodnutie TÚ očakávala, vzhľadom na výsledok správneho konania vo veci kompenzácie straty z univerzálnej služby v rokoch 2005 a 2006 a preto zvažuje podanie rozkladu. "TÚ uplatnil podobný postup a obdobne pristúpil aj k celkovému posúdeniu veci. ST preto zvažuje podanie opravného prostriedku," uviedol pre agentúru SITA Gargulák.

Telekomunikačný úrad vo svojom rozhodnutí bral do úvahy dosahovaný zisk spoločnosti Slovak Telekom a z toho vyplývajúcu možnosť financovať náklady na univerzálnu službu. Úrad sa taktiež opieral o porovnanie tržby najväčších podnikov pôsobiacich na trhu elektronických komunikácií v rokoch 2007 a 2008, porovnanie ukazovateľov zisku a druhov rentability medzi najvýznamnejšími podnikmi pôsobiacimi na trhu elektronických komunikácií v Slovenskej republike, ako aj o to, či náklady na univerzálnu službu znamenajú konkurenčnú nevýhodu pre jej poskytovateľa.

Telekomunikačný úrad v apríli tohto roku zamietol taktiež rozklad spoločnosti Slovak Telekom, ktorým firme nepriznal kompenzáciu straty za poskytovanie univerzálnej služby v predošlých rokoch 2005 a 2006. Voči tomuto rozhodnutiu už nie je možné podať rozklad. Hovorca ST Andrej Gargulák vtedy v reakcii uviedol, že TÚ vo svojom rozhodnutí neuviedol nové argumenty a rozklad Slovak Telekomu zamietol na základe konštatovania, že poskytovanie univerzálnej služby v posudzovanom období nepredstavovalo pre ST neprimerané zaťaženie. Gargulák v pondelok potvrdil, že spoločnosť ST napadla rozhodnutie úradu na súde.

Univerzálna služba je podľa zákona o elektronických komunikáciách minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom bez ohľadu na ich geografickú polohu a za prijateľnú cenu. Podnik, ktorý poskytuje univerzálnu službu, musí pravidelne poskytovať aspoň jeden úplný telefónny zoznam účastníkov v elektronickej alebo v tlačenej forme prípadne v oboch formách. K ďalším povinnostiam patrí aj to, že podnik určený TÚ zabezpečuje primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov, poskytuje bezplatný a nepretržitý prístup k číslam tiesňových volaní, vrátane jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112.

Slovak Telekom, a.s., je súčasťou nadnárodnej skupiny firiem Deutsche Telekom Group. Skupinu ST tvoria materská spoločnosť Slovak Telekom, a.s. a jej dcérske spoločnosti PosAm, s.r.o., Telekom Sec, s.r.o., Zoznam, s.r.o. a Zoznam Mobile, s.r.o. Majoritným akcionárom ST je spoločnosť Deutsche Telekom AG s podielom 51 % akcií. Ministerstvo hospodárstva SR vlastní 34 % akcií a Fond národného majetku SR 15 % akcií.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Stĺpček Petra Schutza

Pozícia Mayovej je už neudržateľná

Nepodarený summit významne zvyšuje pravdepodobnosť brexitu bez dohody.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Koncom leta poriadne priberie. Plch sivý sa za sedem mesiacov vyspí do štíhlosti

Kým ľudia si figúru v lete strážia viac ako inokedy, plch volí opačnú taktiku.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 860
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 824
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 973
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 582
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 099
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 344
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 025
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 4 979
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 071
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 811