BRATISLAVA. Google chce rozbehnúť slovenskú internetovú ekonomiku. Najväčší vyhľadávač na svete otvára na Slovensku oficiálnu pobočku, ktorá bude zamestnávať približne šesť ľudí.
Zamerajú sa najmä na to, aby firmy naučili viac zarábať v internetovej ekonomike.
Slovensko predpoklady má. Prístup k internetu majú viac ako dve tretiny ľudí, čo je najlepšie číslo z okolitých krajín. Ľudia sú ochotní cez web aj nakupovať.
Podľa Štatistického úradu už cez web kupovala viac ako tretina ľudí na Slovensku, pričom nákup cez web vnímali v porovnaní so zvyškom krajín ako málo rizikový.
Nepripravené firmy
Aj napriek tomu len pol percenta zo všetkých nákupov na Slovensku prebehne na internete. V Británii je to viac ako šesť percent.
„Naša hypotéza je, že zaostávanie je spôsobené nepripravenosťou firiem,“ povedal na utorňajšej tlačovej konferencii nový šéf slovenskej pobočky Google Rasťo Kulich.
Údaje tomu nasvedčujú. Zatiaľ čo v Česku je cez web schopná predávať približne každá piata firma, na Slovensku je na internetový predaj pripravených približne sedem percent zo všetkých firiem. Internetové pripojenie majú pritom takmer všetky.
Chýba dôvera
Podľa sekretárky Slovenského živnostenského zväzu Violy Kromerovej najmä malé firmy môžu mať problémom s dôverou k partnerovi, ktorého si na internetový biznis vyberajú.
„Dúfame, že meno svetovej firmy pomôže vytvoriť dôveru malých podnikateľov internetovému riešeniu,“ povedala Kromerová.
Oficiálny príchod Googlu na Slovensko produktové portfólio firmy nezmení. Väčšina z produktov, ako je napríklad webová reklama či analýzy dopytových trendov, je dostupná v slovenčine už dnes. Google chce pracovať najmä s firmami a verejnou správou na tom, aby sa ich naučili využívať.