O 150 miliónov aktívnych používateľov služby sa bude starať samostatná divízia Microsoftu. Firma sa netají tým, že s komunikačnou platformou má veľké zámery. Očakáva jej integráciu do svojho portfólia softvérov a služieb na všetkých platformách bez ohľadu na to, či ide o osobný počítač, smartfón, alebo hernú konzolu.
Či sa však podarí dosiahnuť ziskovosť zatiaľ nie je isté. Kým o popularitu služby Skype nie je núdza, jej obchodná politika bola dosiaľ vždy stratová. Skype si získal obľubu hlavne kvôli jednoduchosti a spoľahlivosti pri bezplatnom telefonovaní a videohovoroch a to nielen v domácnostiach, ale aj v podnikateľskom segmente malých firiem.
Čím sa Skype líši od podobných služieb na trhu je jeho distribuovaná architektúra. Komunikácia nie je závislá od centrálnych serverov prevádzkovateľa ale infraštruktúry, ktorá je tvorená samotnými používateľmi. To obmedzuje možnosti sledovania dát pretekajúcich medzi komunikujúcimi účastníkmi.
Informovala o tom agentúra Reuters.