„Zmeny vo FIFA 12 nemajú evolučný, ale revolučný charakter,“ uviedol Kaz Makita, výkonný producent série FIFA, ktorá za posledné tri roky získala celkovo 136 herných ocenení. „Aby sme vytvorili najautentickejšiu hru zo série FIFA, potrebovali se novú technológiu, ktorá by nám pomohla našu víziu realizovať. Fanúšikovia okamžite uvidia, ale predovšetkým priamo pocítia, aký význam nový Player Impact Engine má.“
Player Impact Engine neustále v reálnom čase spracováva a vyhodnocuje každý kontakt hráča a je tak schopný produkovať nekonečné množstvo prirodzených a autenticky pôsobiacich variant vyústení do každej kolízie. Hráči pôsobia na ihrisku dynamickejšie, pri každom osobnom súboji sa snažia súpera odstrčiť a rýchlejšie sa zorientovať pri ľahších stretoch. Ďalšou významnou novinkou je funkcia Precision Dribbling, ktorá poskytuje útočiacim hráčom jemnejšiu kontrolu nad loptou, zatiaľ čo Tactical Defending zas predstavuje opačný model bránenia.
Vylepšená bude aj úroveň výkonov futbalistov ovládaných umelou inteligenciou, ktorá je navyše doplnená o individuálne štatistiky a vlastnosti jednotlivých hráčov. Každý z nich má preto inú osobnosť, štýl hry a kvalitu. Zmien sa dočkal i mód kariéry v podobe hrateľných epizód zo sveta skutočného futbalu, ktoré by mali hru obohatiť. Za samozrejmosť považujeme licencie na hráčov a kluby.
Celkovo budeme mať k dispozícii viac než 500 licencovaných klubov. Grafické spracovanie sa znovu o kúsok priblíži sledovaniu televízneho prenosu (hlavne vďaka pokročilým animáciám pohybov). FIFA 12 sa objaví na trhu niekedy na jeseň pre PC, Xbox 360, Playstation 3, Wii, PS2, Nintendo DS, Playstation Portable a iPod či iPad.
Zdroj:PR