MotoGP 10 / 11 - kráľovská kubatúra

V motošporte je u nás seriál pretekov motocyklov MotoGP (a slabších kubatúr) na okraji záujmu, hoci práve tu by sme často našli omnoho viac vzrušenia ako napríklad vo formulách.

Podobne sú na tom dvojkolesové beštie vo virtuálnom svete. Séria MotoGP patrí medzi tie, ktoré prežili, avšak menší záujem o známu značky medzi vydavateľmi svedčí o tom, že sa o ňu herní velikáni práliš nebijú. Minulý ročník dostal pod svoje krídla Capcom a vývoj zveril nie príliš známemu tímu Monumental Games. Hra nových jazdcov nezískala, skúsených o svojich kvalitách nepresvedčila. Naprávať bolo čo a jedno treba Monumental Games nechať: zo svojich chýb sa vedia poučiť.

Všetky štatistiky a licencie nájdete na svojom mieste, to snáď už netreba pri podobnom projekte ani pripomínať. Ponuka módov nijako nevybočuje zo zabehaných štandardov, nás najviac potešila prítomnosť kariéry, ktorá vám umožní prežiť si počiatočné muky a nezdary, zvykáte si na odlišné ovládanie motocyklov, postupne sa zlepšujete. Musíme dodať, že ani pri zapnutých všetkých asistentov a pomocníkov sa nedočkáte na oficiálnych okruhoch (Masarykov okruh v Brne tu nájdete samozrejme taktiež) arkádového bláznenia. S motocyklom jazdíte úplne inak ako s vozidlami v iných hrách, prispôsobiť novému štýlu budete musieť systém brzdenia a nájazd a výjazd zo zákrut. Niekoľko prvých pretekov sa budete skutočne iba hľadať a podobne ako napríklad v F1 2010 si musíte zvyknúť na samotný stroj, jeho vlastnosti a samozrejme i jednotlivé okruhy. Lenže tak ako na začiatku bude vaša jazda pripomínať skôr opilecké trmácanie sa od krajnice ku krajnici, neskôr získate cit pri vyberaní zákrut, postupne si akčné jazdné vlastnosti nahrádzate reálnymi a celé dianie si viac užívate.

To musíme MotoGP 10/11 rozhodne nechať: dokáže navodiť správnu atmosféru, jazdecký model je navrhnutý presne tak, aby po prvých nastaveniach úplne neodradil nováčikov a harcovníci sa pri vypnutých asistentoch budú musieť riadne obracať. Jazdenie je preto zamerané na robenie čo najmenšieho počtu chýb z vašej strany. Chce to len cvik, hra vám nehádže mnoho zbytočných polien pod kolesá. Kariéra nie je zameraná len na monotónne pretekanie pod jednou značkou, ale si sa snažíte svoj motocykel v najnižšej kubatúre (začínate so 125-kami a verte, že je to len a len dobre) postupne vylepšovať. Za čisté, nekontaktné, úspešné jazdenie získavate skúsenosti, ktoré následne rozdeľujete práve medzi vývoj nových súčiastok a iných vylepšení. Taktiež sa musíte starať o svoj tím v depe a napríklad i marketing. Pretože nielen vaše výsledky, ale aj šikovní PR pracovníci dokážu pre vás získať lepších sponzorov. Tí zas požadujú isté výsledky, ale to sa už dostávame znovu na začiatok a k vašim výkonom. Zo začiatku nebudete príliš vystrkovať rožky a musíte sa uspokojiť s jednoduchými úpravami farebnými motívmi. Tento model kariéry nie je nijak originálny, no potešilo nás, že je v podstate nenásilný, prehľadný a zábavný, pričom základ netkvie v motaní sa po rôznych menu, ale stále samotnom pretekaní. A to je po minulom fiasku viac naklonené k simulátorom.

Nielen výrazne príťažlivejšia hrateľnosť je zlepšením. Grafické spracovanie výrazne pokročilo a hoci nedosahuje úroveň konkurencie, sú jednotlivé modely motoriek a okolie dostatočne zaujímavé. Horšie sú na tom animácie jazdcov pri pádoch, ktoré sú príliš nemotorné. O hudbu nám v simulátoroch príliš nejde, zvuky sú už tradične zamerané na rev motoriek a keďže je na štartovom poli dostatok pretekárov, s vypnutými reproduktormi hrať nemusíte. Nie je to žiadny zázrak, skôr tradičný štandard, ktorý bežným hráčom bude vyhovovať a náruživí fanúšikovia si nájdu dôvod, prečo nad ozvučením ohrňovať nos. Technické spracovanie je teda oproti predchodcovi už dostatočne atraktívne. To, čo sa však príliš nezmenilo, je podivná umelá inteligencia ostatných jazdcov. Ich strojovosť bije príliš do očí, nevidíte žiadne adrenalínové súboje, ktoré by zvádzali sami medzi sebou, často ignorujú i vás. Nevnímajúc okolie si idú po svojej dráhe, čo sa vám často vypomstí v zákrutách, kedy na vás berú minimálny ohľad. Nejde ani tak o súťaživú agresivitu (v rámci pravidiel) ako skôr absolútnu bezohľadnosť, umelú jazdu robota. Mnohokrát vás prehliadajú pri predbiehacích manévroch i v zákrutách, nepôsobí to prirodzene. Pri vyššej obtiažnosti sú len rýchlejší, rozumnejšie jazdia v zákrutách a podobne. Nechýba ani multiplayer, no do toho sa zapájajú skutočne len nadšenci, desiatky hodín môžete pokojne stráviť i jazdením osamote.

MotoGP 10/11 nepredstavuje žiadnu obrovskú zmenu filozofie celej série. Druhý pokus od Monumental Games dopadol omnoho lepšie a pretekanie je zábavné a zároveň dostatočnou výzvou. Výrazný príklon k reálnejšiemu jazdeckému modelu vítame s otvorenou náručou, ovládanie je tentoraz prirodzenejšie. Stále sa však nedokážeme zbaviť dojmu, či si tento druh motoristického športu vhodným k tomu, aby sme sa nového dielu dočkali každý rok. Ak totiž máte ten spred dvoch rokov (minule to bolo skutočne slabučké), nemusíte o MotoGP 10/11 ani pohľadom zavadiť. To, že je to kvalitná hra, jej nik neberie, no pre vlastníka predošlých dielov môže ísť o zbytočnú investíciu. Zmien a noviniek je totiž skutočne minimum.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Krachujúcim hudobníkom môže pomôcť veda. Ukázala, ako zmeniť vkus ľudí

Výskumníci dokonca ovplyvnili, akú sumu boli dobrovoľníci ochotní minúť za hudbu.

Google priznal zber údajov o polohe, aj keď bola vypnutá

Polohu vedel zistiť aj vtedy, ak zariadenie nemalo kartu SIM.

Intel predával roky čipy, ktoré majú bezpečnostné nedostatky

Hackeri môžu vďaka bezpečnostnej diere získať kontrolu nad počítačom.

Niekoľko stoviek webov dokáže zistiť každé stlačenie klávesnice

Bez vedomia ľudí sa môžu ich osobné údaje dostávať na servery, na ktoré nepatria.

Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 622
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 667
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 194
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 511
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 847
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 192
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 771
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 738