Orcs must Die! - zelená smršť

Môžete casual tituly nenávidieť, ale funguje to a tešia sa veľkej priazni i medzi sviatočnými hráčmi. Orcs Must Die! tento fakt len potvrduje.

Istotne to poznáte. Hry s jednoduchými hernými princípmi dokážu často zaujať viac ako komplexné a veľké projekty. Môžete casual tituly nenávidieť, ale funguje to a tešia sa veľkej priazni i medzi sviatočnými hráčmi. Orcs Must Die! tento fakt len potvrdzuje a pritom vôbec nejde o hru, ktorú by ste mohli okamžite odsúdiť ako typickú aplikáciu na zabitie času v kancelárii.

Zánik vývojárskeho tímu Ensemble Studios nás neskutočne mrzí. Tvorcovia úspešnej a uznávanej strategickej série Age of Empires si takýto koniec rozhodne nezaslúžili, no napriek tomu padli. Následne sa väčšina vývojárov stretla v novom zoskupení pod názvom Robot Entertainment. Rozhodli sa orientovať na menej finančne náročné projekty. Hoci ich prvá hra, free-to-play online stratégia Age of Empires Online, bola po určitom čase zverená Gas Powered Games (Total Annihilation, Supreme Commander, Dungeon Siege, Space Siege), majú v Robot Entertainment v rukáve ďalší tromf v podobe Orcs Must Die! A tešíme sa naň.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Herné princípy vychádzajú zo žánru tower defense hier, no sú doplnené o akčnú zložku. V jednoduchosti je sila a tower defense hry dokážu zaujať aj napriek na prvý pohľad primitívnym myšlienkam. Neustále valiace sa vlny nepriateľov sa nemôžu dostať k vašej základni, pričom na svoju obranu môžete stavať statické veže s rôznou funkciou. Ich výstavba niečo stojí a musíte preto prezieravo voliť, čo a kde sa rozhodnete na hernú mapu umiestniť. Už to nie je o bezhlavom hádzaní toho najsilnejšieho na každé voľné miesto, pretože aj nepriatelia sú rôznorodí, imúnni voči niektorým útokom a podobne. Orcs Must Die! využívajú práve túto myšlienku a navyše sa boja môžete účastniť i vy sami ako hrdina, ktorý musí zabrániť agresívnym orkom v prekĺznutí do jadra vašej pevnosti.

Na rozdiel od tower defense hier v Orcs Must Die! nevyrábate veže, ale pasce. Pred každou novou vlnou si môžete zvoliť medzi výstavbou nových pascí a ich vylepšením. Znovu treba dodať, že nič nie je zadarmo. Od jednoduchých bodákov cez strelné veže, vybuchujúce sudy, spomaľovacie objekty až po katapulty - to všetko sú vaši pomocníci. Navyše fungujú jednoduché fyzikálne zákony, takže ork odhodený katapultom do lávy je účinným riešením situácie. Ako sme však už spomínali, môžete sa aj vy sami zapojiť do akcie. V úlohe hrdinu videného z pohľadu tretej osoby sa bijete v akčnom štýle dobre známom z iných hier. Na výber máte medzi niekoľkými povolaniami, ktoré pridelíte svojmu ľudskému hrdinovi. K dispozícii je bojovník špecializujúci sa na boj na krátku vzdialenosť, lukostrelec bojujúci na diaľku a mág využívajúci kúzla. Samozrejmosťou je vylepšovanie atribútov svojho hrdinu.

Od technického spracovania nemožno čakať veľké zázraky. Engine však bez problémov zvláda presne to, čo hráči vyžadujú a nie je náročný na hardvér. Podobne je na tom príbeh, ktorý nevsádza na sofistikované rozprávanie a dramatickú zápletku. Máte svoje jadro, ktoré musíte chrániť, inak orkovia vyhrajú a tým to hasne. Umelá inteligencia nepriateľov nie je vôbec sofistikovaná a nemožno čakať kooperáciu medzi protivníkovými jednotkami - tie sú samozrejme rôznorodé a s odlišnými vlastnosťami. Do hry sa ale veľmi rýchlo dostanete, odhalíte základné princípy a pochopíte ich. Prístupnosť nadovšetko.

Orcs Must Die! v mnohom nápadne pripomína strategický Lock's Quest pre Nintendo DS. Ak by sa podarilo dokonale vyvážiť hrateľnosť a vyladiť jednotlivé herné princípy, môžeme sa tešiť na chytľavú zábavu. Síce jednoduchú, ale bez zbytočného balastu. A práve o tom zrejme Robot Entertainment ide.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 755
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 096
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 948
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 465
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 380
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 279
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 269
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 122
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 107

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Prečo horúca voda zamrzne rýchlejšie ako studená?

Teoretický opis ukázal aj to, že studená voda môže zovrieť rýchlejšie.

So psom sa dožijete vyššieho veku. Veda naznačuje, ktorú rasu si vybrať

Domáci miláčik môže motivovať ľudí, aby sa viac pohybovali a žili zdravšie.

Slovenka pozorovala prvý medzihviezdny asteroid: už ho nikdy neuvidíme

Podobných asteroidov z medzihviezdneho priestoru uvidíme viac, hovorí Eva Lilly z Astronomického ústavu v Honolulu na Havaji.

OBJEKTÍV

Humanoid od Boston Dynamics sa naučil robiť saltá vzad

Robotické salto je veľký pokrok v robotike.