DiRT 3 - späť ku koreňom rely

Pretekárskych hier už nevzniká mnoho. Kedysi sme sa mohli nimi pomaly ohadzovať, dnes zostali už len tí najlepší.

Pretekárskych hier už nevzniká mnoho. Kedysi sme sa mohli nimi pomaly ohadzovať, dnes zostali už iba tí najlepší. Je to len a len kladom, nemusíme sa prehrabávať balastom priemernosti. Zabehanou sériou sa stáva i Dirt, pokračovateľ Colin McRae Rally. Hoci nás posledný diel napriek svojim kvalitám sklamal svojim prístupom a odklonom od rely, preniesol na americké štadióny, kde to jednoducho muselo vrieť a zo všetkého bola ohromná šou. Neboli to zlé preteky, len sme smútili na predošlé diely, kedy to ešte bolo aj o rely. A práve toto má DiRT 3 napraviť.

V Codemasters si zrejme vstúpili do svedomia alebo vypočuli naše náreky a viac než dve tretiny pretekov budú tvoriť práve zápolenia v rely štýle. Viac než 50 vozidiel zabezpečí dostatočnú variabilitu, pričom môžeme tešiť aj Triedu B rely vozidiel s klasikami ako napríklad Audi Sport Quattro, Lancia Delta S4 či Ford RS200. Nebudú chýbať ani nové vozidlá, no práve táto exotická trieda, ktorá bola pred 25 rokmi vyradená medzinárodnou automobilovou organizáciou FISA (dnes FIA), nás nesmierne láka. Vozidlá s výkonom motoru o 500 koňoch sa stali príliš nebezpečné: pre jazdcov i divákov. A presne týchto divochov si budeme môcť vyskúšať. Už len preto sme sa do DiRT 3 okamžite zamilovali.

Samotné rely by malo byť čo sa reality nastaviteľné prostredníctvom rôznych asistentov a pomocníkov. Od arkádového jazdenia by sme sa mali dostať i k realistickému modelu. Ovládateľnosť vozidiel sa presunie viac k simulátorom, hoci príliš drsné podmienky samozrejme nemožno očakávať, jemné hranie sa nielen s plynom a brzdou, ale aj volantom bude nutnosťou. Skutočné rýchlostné skúšky neočakávame, zmes tradičných krajín s rôznorodými povrchmi už áno, privítame zmenu poveternostných podmienok. V konečnom dôsledku pôjde o časovky z bodu A do bodu B, ktoré budú vizuálne atraktívne i adekvátne náročné. Aby si potulky po prírode užili všetci, prítomné budú aj klasické preteky so všetkými jazdcami na rely tratiach. Už teraz však bolo potvrdené obmedzenie pri vychádzkach mimo trať. Pri nechcenom výlete program automobil jednoducho teleportuje späť na cestu.

Lenže nie každého by to bavilo a práve preto i zábavu viac „coolovejšieho“ strihu. Gymkhana je obrovský priestor pre dvoch jazdcov plný prekážok, na ktorom musíme predviesť čo najviac krkolomných alebo skôr pneumatikopraskajúcich kúskov (pozri napr. tu). Compound je čosi podobné v online verzii, kde sa budeme stretávať s ostatnými jazdcami a plniť rôznorodé výzvy. Isté je to, že jazdecké umenie budete musieť dokazovať odlišným spôsobom, než v rely móde. Nebudú chýbať ani preteky na štadiónoch alebo v uliciach mesta. Model poškodenia nebude istotne tvrdo korešpondovať s realitou, no zničiť vozidlo nebude veľkým problémom. S veľkou netrpezlivosťou očakávame vplyv poškodenia vozidla (nemusí ísť hneď o viditeľný problém či pokrkvané plechy) na jeho správanie.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

O grafiku sa postará osvedčený EGO engine druhej generácie, o ktorého kvalitách nepochybuje nik, kto videl Dirt 2 alebo pred niekoľkými mesiacmi uvedené F1 2010. Ono sa to nezdá, ale práve pri rely je kontakt s okolím a jeho vnímanie akosi viac cítiť a aj pri dobre vymodelovaných automobiloch tvorí prostredie dôležitú súčasť hry. Doplatilo na to posledné WRC-čko. Veríme, že DiRT 3 nepohorí a ponúkne nielen uveriteľne rýchlu jazdu, ale aj vizuálne príťažlivé prostredie. Pri ozvučení pôjde skôr o efekt, nemožno dúfať, že vývojári z Codemasters nahrávali zvuk každého motoru. Ale celé spracovanie môžeme hodiť za hlavu, ak bude celková atmosféra pôsobivá a hrateľnosť rely módu chytľavá. A to nám úplne stačí. Už teraz sa totiž tešíme na postupne špinavšie automobily od zaprášených cestičiek a my si to s pocitom skutočnej rýchlosti budeme a adrenalínom vybičovaným na maximum šinúť riskantne ďalej.


Gymkhana gameplay


Audi Quattro Finland Rally gameplay

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 622
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 667
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 194
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 511
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 847
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 192
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 771
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 738

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Krachujúcim hudobníkom môže pomôcť veda. Ukázala, ako zmeniť vkus ľudí

Výskumníci dokonca ovplyvnili, akú sumu boli dobrovoľníci ochotní minúť za hudbu.

Google priznal zber údajov o polohe, aj keď bola vypnutá

Polohu vedel zistiť aj vtedy, ak zariadenie nemalo kartu SIM.

Intel predával roky čipy, ktoré majú bezpečnostné nedostatky

Hackeri môžu vďaka bezpečnostnej diere získať kontrolu nad počítačom.

Niekoľko stoviek webov dokáže zistiť každé stlačenie klávesnice

Bez vedomia ľudí sa môžu ich osobné údaje dostávať na servery, na ktoré nepatria.