Český Telecom ukončil digitalizáciu telefónnej siete
Praha 27.júna (TASR) - Telekomunikačná sieť v Českej republike
je plne digitalizovaná. Na digitálnu telefónnu ústredňu boli napojení
poslední zákazníci ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Praha 27.júna (TASR) - Telekomunikačná sieť v Českej republike
je plne digitalizovaná. Na digitálnu telefónnu ústredňu boli napojení
poslední zákazníci Českého Telecomu, ktorý tak ukončil 10 rokov
trvajúci prechod z analógových na digitálne ústredne.
Ako dnes informoval hovorca Telecomu Vladan Crha, digitalizácia
sa oproti pôvodným plánom skončila takmer o dva roky skôr. Na prechod
na digitalizáciu ústrední potrebovali západné krajiny dvojnásobné
obdobie, povedal.
Digitalizovaná sieť by mala zákazníkom zaručiť kvalitnejšie
spojenie a nové služby, ktoré analógové ústredne neboli schopné
poskytnúť. Český Telecom ponúka digitalizovaným zákazníkom napríklad
hlasovú záznamovú schránku, malú konferenciu, presmerovanie hovorov
na ľubovoľné číslo či čakajúci hovor.
K dnešnému dňu má spoločnosť Český Telecom v ČR 2 507
digitálnych telefónnych ústrední, z toho 141 riadiacich a 2 366
lokálnych. Ústredne sú prepojené prenosovou sieťou optických káblov.
Český Telecom prevádzkuje v ČR necelé 4 milióny telefónnych
staníc. Hlavným akcionárom s 51 % akcií je Fond národního majetku
(FNM) ČR, 27 % patrí holandsko-švajčiarskemu konzorciu TelSource.