Praha 27.júna (TASR) - Telekomunikačná sieť v Českej republike je plne digitalizovaná. Na digitálnu telefónnu ústredňu boli napojení poslední zákazníci Českého Telecomu, ktorý tak ukončil 10 rokov trvajúci prechod z analógových na digitálne ústredne.
Ako dnes informoval hovorca Telecomu Vladan Crha, digitalizácia sa oproti pôvodným plánom skončila takmer o dva roky skôr. Na prechod na digitalizáciu ústrední potrebovali západné krajiny dvojnásobné obdobie, povedal.
Digitalizovaná sieť by mala zákazníkom zaručiť kvalitnejšie spojenie a nové služby, ktoré analógové ústredne neboli schopné poskytnúť. Český Telecom ponúka digitalizovaným zákazníkom napríklad hlasovú záznamovú schránku, malú konferenciu, presmerovanie hovorov na ľubovoľné číslo či čakajúci hovor.
K dnešnému dňu má spoločnosť Český Telecom v ČR 2 507 digitálnych telefónnych ústrední, z toho 141 riadiacich a 2 366 lokálnych. Ústredne sú prepojené prenosovou sieťou optických káblov.
Český Telecom prevádzkuje v ČR necelé 4 milióny telefónnych staníc. Hlavným akcionárom s 51 % akcií je Fond národního majetku (FNM) ČR, 27 % patrí holandsko-švajčiarskemu konzorciu TelSource.
* (spravodajkyňa TASR Kamila Pešeková) gl