SME
Sobota, 31. júl, 2021 | Meniny má IgnácKrížovkyKrížovky

Budúcnosť herného priemyslu je nepredvídateľná

Prezident vývojárskeho tímu Epic Games, Mike Capps, sa pre Industry Gamers rozhovoril o momentálnych problémoch herného priemyslu a nestabilite, v ktorej musia vývojári dennodenne žiť. Medzi dôležité faktory, ktoré v poslednom čase výrazne ovplyvnili herný priemysel a spravili trh s AAA hrami labilným, je vplyv digitálnej distribúcie, obrovský nárast mobilného hrania a sociálnych hier a nakoniec zameriavanie sa na online hranie.

Podľa Cappsa totiž najviac zabíjajú tradičný herný trh tzv. dolárové aplikácie. Určite ich poznáte z mobilných telefónov, iPodov a pod. Je totiž pre užívateľa obrovský rozdiel, ak zaplatíte za jednoduchú aplikáciu 99 centov a za Gears of War 3 60 dolárov. Podobných príkladov uviedol Capps hneď niekoľko - napríklad iPhone hru Infinity Blade za cca 6 dolárov práve od Epic Games, bežiacu na Unreal Engine 3, čiže technológie využívanej vo veľkých hrách!

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalší vývoj je na ich základe pre tvorcov hier nepredvídateľný. Netušia totiž, na ktorý herný segment sa majú orientovať, aby nezostali v strate. Vývoj veľkej AAA hry totiž trvá minimálne dva roky a často je do nich nutné investovať ohromné množstvo peňazí (v niektorých prípadoch už môžeme bez preháňania hovoriť rádovo i o desiatkach miliónov dolárov), pričom vývoj menších hier je časovo i finančne menej náročný, pričom návratnosť je pravdepodobnejšia.

V Epic Games sa preto už teraz musia správne odhadnúť, kam by sa herný trh mohol v najbližších rokoch vybrať. Za 20 rokov v hernom biznise majú v Epic Games mnoho skúseností, no ani oni nedokážu momentálne pri toľkých zmenách v hernom svete odhadnúť, kedy úplne zanikne fyzická distribúcia hier na DVD / Blu-Ray diskoch. Budú hráči vôbec javiť záujem o novú generáciu herných konzol a neuspokoja sa s terajšou? Oplatí sa investovať do čisto PC hry, ktorá nebude obsahovať multiplayer a nebude nutné neustále online overovanie legálnosti? Kam bude smerovať trh s mobilnými hrami?

Skryť Vypnúť reklamu

Otázok je mnoho a Capps tvrdí, že mnoho spoločností sa bude musieť rozhodnúť, na aký segment hernej zábavy sa začnú orientovať. Ďalej dodáva, že úspech Playstation 3 bol automaticky očakávaný vďaka sile značky, ktorú vytvorila PS2. Podarí sa to aj štvrtej Playstation? Budú chcieť hráči stále len lepšie a lepšie technické spracovanie?

Možno si spomeniete na začiatky Epic Games - táto spoločnosť sa totiž ukázala svetu a začala prosperovať vďaka shareware modelu ponúkaných hier. Vo väčšine prípadov bola ponúkaná i štvrtina celej hry zdarma a až potom sa hráč rozhodol, či do projektu investuje. Je to však reálne v dnešnej dobe, kedy je vydanie demoverzie pred kompletnou hrou skôr zázrakom, bonusový DLC obsah odhaľovaný ešte pred vydaním hry a podobne?

Skryť Vypnúť reklamu

Zdá sa, že búrka v hernom priemysle sa ešte len chystá a zmetie zo stola hneď niekoľko nepripravených spoločností. Samozrejme milujeme veľké AAA hry, avšak posledné roky ukazujú, že hráči prezieravejšie volia, do ktorého titulu investujú svoje peniaze. Alebo vy niekedy nečakáte na špeciálne Game of the Year edície hier, ktoré vychádzajú za zlomok pôvodnej ceny a s mnohými bonusmi?

Zdroj: Shacknews,Clker

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rodiaci sa štát mal veľa verzí na mapách, táto je z roku 1919.

Pri tvorbe hraníc Československa sa uvažovalo aj o obnovení Českého kráľovstva.


23. júl
Zuzana Rehák Štefečeková a Erik Varga na OH v Tokiu 2020.

Varga nezískal medailu ani na štvrtej olympiáde.


Sportnet a 1 ďalší 5 h
Prevádzkovatelia zatvárajú svoje bary na Mykonose. Vláda totiž zakázala nočnú prevádzku reštaurácií a barov v niektorých najvyhľadávanejších dovolenkových destináciách.

Mykonos si užil týždeň voľnosti, môže sa to zmeniť.


19 h

Neprehliadnite tiež

Dvojica ruských kozmonautov Oleg Novickij a Piotr Dubrov, ktorí uskutočnili v stredu 2. júna 2021 výstup do voľného vesmíru z Medzinárodnej vesmírnej stanice (ISS). Výstup súvisel s prípravou na príchod nového ruského modulu.

Prevádzku ruského segmentu na ISS chce Rusko ukončiť v roku 2028.


TASR 42m
Technologický podcast Klik.

Komentovaný prehľad technologických správ.


a 2 ďalší 19 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  4. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 5 494
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 678
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 870
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 440
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 340
  6. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 3 288
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 251
  8. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 166
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí 2 961
  10. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 909