Budúcnosť herného priemyslu je nepredvídateľná

Prezident vývojárskeho tímu Epic Games, Mike Capps, sa pre Industry Gamers rozhovoril o momentálnych problémoch herného priemyslu a nestabilite, v ktorej musia vývojári dennodenne žiť. Medzi dôležité faktory, ktoré v poslednom čase výrazne ovplyvnili herný priemysel a spravili trh s AAA hrami labilným, je vplyv digitálnej distribúcie, obrovský nárast mobilného hrania a sociálnych hier a nakoniec zameriavanie sa na online hranie.

Podľa Cappsa totiž najviac zabíjajú tradičný herný trh tzv. dolárové aplikácie. Určite ich poznáte z mobilných telefónov, iPodov a pod. Je totiž pre užívateľa obrovský rozdiel, ak zaplatíte za jednoduchú aplikáciu 99 centov a za Gears of War 3 60 dolárov. Podobných príkladov uviedol Capps hneď niekoľko - napríklad iPhone hru Infinity Blade za cca 6 dolárov práve od Epic Games, bežiacu na Unreal Engine 3, čiže technológie využívanej vo veľkých hrách!

Ďalší vývoj je na ich základe pre tvorcov hier nepredvídateľný. Netušia totiž, na ktorý herný segment sa majú orientovať, aby nezostali v strate. Vývoj veľkej AAA hry totiž trvá minimálne dva roky a často je do nich nutné investovať ohromné množstvo peňazí (v niektorých prípadoch už môžeme bez preháňania hovoriť rádovo i o desiatkach miliónov dolárov), pričom vývoj menších hier je časovo i finančne menej náročný, pričom návratnosť je pravdepodobnejšia.

V Epic Games sa preto už teraz musia správne odhadnúť, kam by sa herný trh mohol v najbližších rokoch vybrať. Za 20 rokov v hernom biznise majú v Epic Games mnoho skúseností, no ani oni nedokážu momentálne pri toľkých zmenách v hernom svete odhadnúť, kedy úplne zanikne fyzická distribúcia hier na DVD / Blu-Ray diskoch. Budú hráči vôbec javiť záujem o novú generáciu herných konzol a neuspokoja sa s terajšou? Oplatí sa investovať do čisto PC hry, ktorá nebude obsahovať multiplayer a nebude nutné neustále online overovanie legálnosti? Kam bude smerovať trh s mobilnými hrami?

Otázok je mnoho a Capps tvrdí, že mnoho spoločností sa bude musieť rozhodnúť, na aký segment hernej zábavy sa začnú orientovať. Ďalej dodáva, že úspech Playstation 3 bol automaticky očakávaný vďaka sile značky, ktorú vytvorila PS2. Podarí sa to aj štvrtej Playstation? Budú chcieť hráči stále len lepšie a lepšie technické spracovanie?

Možno si spomeniete na začiatky Epic Games - táto spoločnosť sa totiž ukázala svetu a začala prosperovať vďaka shareware modelu ponúkaných hier. Vo väčšine prípadov bola ponúkaná i štvrtina celej hry zdarma a až potom sa hráč rozhodol, či do projektu investuje. Je to však reálne v dnešnej dobe, kedy je vydanie demoverzie pred kompletnou hrou skôr zázrakom, bonusový DLC obsah odhaľovaný ešte pred vydaním hry a podobne?

Zdá sa, že búrka v hernom priemysle sa ešte len chystá a zmetie zo stola hneď niekoľko nepripravených spoločností. Samozrejme milujeme veľké AAA hry, avšak posledné roky ukazujú, že hráči prezieravejšie volia, do ktorého titulu investujú svoje peniaze. Alebo vy niekedy nečakáte na špeciálne Game of the Year edície hier, ktoré vychádzajú za zlomok pôvodnej ceny a s mnohými bonusmi?

Zdroj: Shacknews,Clker

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

VšZP pri tendri lieku na rakovinu porušila zákon. Postup jej schválil Drucker

Poisťovňa protizákonne znížila cenu zákazky na liek imbruvica, aby sa vyhla súťaži s prísnejšími pravidlami, zistili kontrolóri.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

DOMOV

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska

V roku 1997 si Rusko údajne objednal vraždu.

Neprehliadnite tiež

Prelomový objav. Vyrobili nový lacný materiál, ktorý zrýchli elektroniku

Z tekutého kovu vytvorili vedci 2D materiál tenký niekoľko atómov.

Žiarlivosť môže skutočne bolieť. Prvýkrát ju videli v mozgu

Komplikovanú zmes emócií vedci videli v mozgu monogamných primátov.

Britská televízia vyberie program podľa umelej inteligencie

Rozsiahly projekt má pomôcť v modernizácii vysielania BBC.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  3. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  4. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 952
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 466
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 448
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 238
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 790
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 665
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 137
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 046
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 605
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 551