TOKIO.
Prvý model s pracovným názvom S1 by mal mať dotykový displej, ktorý bude približne rovnako veľký ako displej populárneho iPadu od Apple. Druhý model s názvom S2 je experimentom. Mal by byť zatvárací s dvomi displejmi s diagonálou približne 5,5 palca (asi 14 centimetrov). Ich cena zatiaľ nie je známa.
Podobne ako Apple, ktorý predáva prostredníctvom platformy iTunes hudbu, filmy, elektronické knihy a hry, chce aj Sony využiť svoje online obchody k predaju obsahu do svojich tabletov. Japonský koncern prevádzkuje službu Playstation pre hry a hudbu a filmy predáva prostredníctvom služby Qriocity.
Okrem toho už existuje aj internetový obchod s elektronickými knihami pre prístroje Sony, kde sa budú dať samozrejme kúpiť knihy aj do nových tabletov.
Prístroje Sony sa zaradia do celého radu tabletov s operačným systémom Android, ktoré prichádzajú na trh tento rok. Sony má však výhodu oproti konkurencii v tom, že má vlastné obchody s obsahom. Koncernu okrem hernej platformy Playstation patrí aj hollywoodske štúdio a hudobné vydavateľstvo Sony Music.
V uplynulých rokoch však nedokázal pritiahnuť taký veľký počet zákazníkov ako sa to podarilo obchodu iTunes spoločnosti Apple.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.