Drahé a lacné chutí rovnako

Rozdiel medzi drahým a lacným vínom väčšina ľudí nezistí.

LONDÝN, BRATISLAVA. Väčšina ľudí nerozozná drahé víno od lacného. Myslia si to britskí vedci z univerzity v Hertfordshire.

Pozorovali reakcie takmer šesťsto ľudí a zistili, že ich schopnosť rozlíšiť drahé - a teda údajne kvalitné - a lacné víno je len okolo 53 percent pri bielom víne, pri červenom dokonca ešte nižšia. To je podľa výskumu podobné, akoby dobrovoľníci iba hádali.

Vedci pri slepom teste nechali ľuďom porovnávať vína do päť libier za fľašu s vínami nad desať. „Jednoducho nedokázali pomenovať rozdiel medzi lacným a drahým vínom," povedal pre denník Guardian Richard Wiseman, psychológ z britskej univerzity.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Najväčším prekvapením však je, že drahé vína boli dva­ či trikrát drahšie ako lacné. Predpokladali by ste, že ak je produkt o toľko drahší, viete povedať rozdiel."

Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Autorská strana Beaty Balogovej

Strata je nesmierne kreatívna, dokáže človeka potrápiť. Ale ako to vysvetlíte deťom?

Sme notorickí začiatočníci v tom ako hovoriť o smrti

DOMOV

Kiska podľa šéfa SIS nebol kompetentný vedieť o únose

Kompetentná nebola ani prokuratúra.

Neprehliadnite tiež

Prečo slony nemávajú rakovinu? Pomáhajú im zombie gény

Veľké zvieratá by mali mať viac rakoviny. Pre niektoré druhy to neplatí.

PODCAST ZOOM

Zoom: Plasty sú ešte horšie, uvoľňujú skleníkové plyny

Sarah-Jeanne Royerová zistila, že plasty sú ešte väčší problém.

PODCAST ZOOM

Zoom: Sú ako ľudia, mikróby cestujú MHD

Ako sa šíria mikróby spolu s ľuďmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 872
  2. Vizuálny smog je problém 10 229
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 5 206
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 153
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 603
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 274
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 272
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 930
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 792
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 607