Ako vyplýva z prieskumu internetového portálu Heureka.sk, až 80 % klientov online obchodov nakupuje podobné produkty v rôznych obchodoch, podľa toho, ktorý je cenovo výhodnejší alebo má lepšie recenzie. Prieskum taktiež ukázal, že takmer polovica zákazníkov hľadá informácie o online obchodoch cez internetové vyhľadávače, ako napríklad google či zoznam.
Pri výbere internetového obchodu využíva 23 % opýtaných webové stránky porovnávajúce ceny v jednotlivých online obchodoch. Na odporúčanie priateľov a na vlastné skúsenosti sa pri výbere tovaru spolieha 9 % respondentov a vo svojich obľúbených internetových obchodoch nakupuje 16 % klientov. „Pred nákupom v internetovom obchode si recenziu na konkrétny e-shop vždy prečíta 34 % respondentov, ďalších 49 % iba vtedy, ak obchod ešte nepozná,“ informoval projektový manažér portálu Tomáš Hodboď. Upozornil však na fakt, že recenzie vôbec nečíta až 17 % zákazníkov.