Google má vlastné tlačidlo "Like"

Google zaútočil na "Like" tlačidlo Facebooku. Svoju verziu začlení priamo medzi výsledky vyhľadávania.

(Zdroj: Google.com)

BRATISLAVA. Internetový vyhľadávač Google predstavil v stredu večer stredoeurópskeho času projekt "+1", ktorý vyhľadávanie rozširuje o funkcie podobné iným sociálnym.

Ak si dáte v budúcnosti cez Google vyhľadávať slovo, hneď vedľa jednotlivých výsledkov sa vám zobrazí malé tlačítko +1.

Ak ho stlačíte, dáte Google vedieť, že vám ponúkol to čo ste hľadali.

Neskôr to dá vedieť aj vašim priateľom, ktorí budú hľadať podobný výraz. Ak budú hľadať podobný výraz, vo výsledkoch sa im ukáže, koľko ľudí ten ktorý odkaz ohodnotilo ako dobrý. Ak sa páčil dakomu koho poznajú, zistia aj jeho meno.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudí Google spája cez verejné Google účty, ktoré má každý, kto používa napríklad emailovú službu Gmail alebo Google Docs.

Postupne sa má služby rozšíriť z vyhľadávania aj na konkrétne stránky či novinové články. Bude sa správať veľmi podobne ako populárne tlačidlo "Like" od Facebooku, ktoré v súčasnosti nájdete takmer na všetkých slovenských spravodajských portáloch.

Ak si chcete projekt +1 vyskúšať už teraz, musíte ho najprv ručne povoliť vo vašom Google profile. V súčasnosti tiež funguje len pri vyhľadávaní cez medzinárodnú verziu Google.com.

Projekt +1 je najväčším útokom Google na sociálne siete za posledné mesiace. Facebooku sa svojim Like tlačidlom podarilo dostať na milióny stránok. Pre Google však má aj ďalšiu pridanú hodnotu. Ak si ľudia zvyknú ručne označovať, ktoré výsledky sa im páčili, môže to Google výrazne pomôcť pri zlepšovaní výsledkov vyhľadávania.

Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 897
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 724
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 645
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 597
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 219
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 039
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 703
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 950