Aj keď šlo o zábavku, ktorá mala na seba pritiahnuť pozornosť používateľov vtedajších počítačov, rovnakú podstatu kódu používajú až dodnes všetky vírusy a červy. Replikujú sa bez vedomia používateľa v počítači a využívajú ho na ďalšie šírenie.
Nie však pre zábavu a dôkaz šikovnosti programátora, ale za účelom dosiahnutia zisku. Zbierajú osobné informácie, využívajú strojový čas a konektivitu počítačov pre zárobky útočníkov. Kým v roku 1990 evidovali antivírusové spoločnosti približne 1300 takýchto hrozieb, dnes ich je viac ako 200 miliónov. Prvý vírus, ktorého cieľom bolo dosiahnuť z infekcií zisk bol Melissa, ktorý sa šíril v roku 1999. Spájanie infikovaných počítačov do botnetov, ktoré sú v moci tvorcov vírusov začalo v roku 2005 s príchodom vírusu MyTob.
Svoje o vírusoch vedia aj spoločnosti, ktoré vyvíjajú softvéry na ochranu a odstraňovanie infekcií. Ide o ohromný trh s veľkým balíkom peňazí.
Viac sa dozviete v článku The Virus Turns 40.