Tomb Raider - Lara Croft omladla

Predstavovať Laru Croft? Alebo sériu Tomb Raider? Skutočne je to potrebné a nutné? Áno, nová Lara Croft totiž výrazne omladla

Predstavovať Laru Croft? Alebo sériu Tomb Raider? Skutočne je to potrebné a nutné? Neunavia vás slová už nie raz čítané, fakty už nie raz preskúmané? Možno áno, a preto ich prejdeme rýchlo, len tak si odverklikujeme poznatky ako z učebnice a potom sa vrhneme na mladú kosť menom Lara Croft. Neprevracajte očami, tá nová Lara je skutočne ešte len šteňa, má sladkých 21 rokov a po tvári jej tečú slzy!

Uznajte sami, že táto predstava je rozhodne zaujímavá. To isté si povedali aj v Crystal Dynamics, kde sa podarilo postupne upadajúcu sériu úspešne oživiť. Vskutku, veď séria Tomb Raider bola na pokraji zániku, no Legend, Anniversary a Underworld ju dostali z chladnej náruče virtuálnej smrti a zatratenia hráčov. Tieto tri diely v podstate nepriniesli žiadne novátorské myšlienky, hoci sa sem-tam nejaký ten nápad objavil, išlo o dobre známy koncept. A fungujúci – to je to dôležité. Lara nám hopsala, skákala, strieľala, a to všetko v prostredí so skvelou architektúrou. Podobne ako strieľačky z vlastného pohľadu, meniace len prostredie a farbu panákov, do ktorých to musíte našiť, sa koncept lineárnej strelnice ohral rovnako ako dobrodružstvo Lary Croft. Preto zmenu vítame s nadšeným pohľadom a pozeráme novej Lare priamo do očí.


Všetky screenshoty nájdete v galérii hry

Keď chceli v Crystal Dynamics reštartovať celú sériu – a zároveň nemali záujem to maximálne pohnojiť ako Core Design s The Angel od Darkness – bolo jediným krokom poľudštenie hlavnej hrdinky. To sa podarilo jednoducho. Ubrali jej pekných pár rokov, nechali ju nalodiť sa na Endurance. Loď následne stroskotala na útesoch neznámeho ostrova kdesi pri Japonsku. Laru sprevádza na púti kapitán Conrad Roth, ktorý ničivú búrku a jej následky prežil. Prebudenie sa na ostrove však nie je vôbec romantické. Žiadna slnkom zaliata pláž, kokosové orechy a iné citrusové plody na stromoch, čistinka na okraji so sladkou vodou. Nič také, leda tak v snoch mladej Lary. Z výpravy za prvým archeologickým dobrodružstvom sa stáva boj o holé prežitie. Nekonečné prúdy dažďovej vody, večne zamračená obloha, spod ktorej ledva vykuknú slnečné lúče a chladné farby – to všetko je váš domov. Váš ostrov, ktorý si vás privolal a nedovolí vám len tak odkráčať preč. Smrť čaká na každom rohu a pre Laru ide o krst ohňom.

Prvý pohľad na našu hrdinku prezrádza, že so svojim osudom nie je rozhodne zmierená a na túto situáciu vonkoncom pripravená. Slzami zmáčaná tvár je taktiež nezvykom, u nebojácnej Lary dupľom. Už len jej mladý výzor pôsobí krehko, akoby nepatrila do džungle. Prvé kroky v nehostinnom prostredí ju naučia rešpektu – a vás podobne. Nielenže sa oblečenie a pokožka hrdinky špiní, pri nepodarených postupoch, skokoch, doskokoch sa Lara môže zraniť, jej pohyby už nie sú prirodzené a taktiež dochádza k vytvoreniu krvavých rán. Aké bude skutočné ovplyvňovanie pohyblivosti hlavnej postavy samozrejme ešte uvidíme, no boli by sme nesmierne radi aspoň za časové obmedzenie, keď po istú dobu nebude môcť hrdinka vykonávať všetky pohyby, prípadne budú náročnejšie na prevedenie.

S tým súvisí i samotná akcia, ktorej bude Lara schopná. Spočiatku nebude vedieť všetko to, na čo sme z minulých dielov boli zvyknutí a problémy nastanú i pri jednoduchých činnostiach. Jednotlivé pohyby sa musí postupne naučiť. Prítomnosť jednoduchých RPG prvkov je taktiež vítaná. Začiatok bude pre Laru skôr neustálym útekom pred nebezpečenstvom a nástrahám sa skôr vyhýba ako ich zdoláva. Zabudnúť musíme i na prítomnosť zbraní. Nebudeme mať hneď dvojicu pištolí s nekonečnou zásobou munície, výrazne náročnejšie bude i mierenie, pri ktorom absentuje automatické navádzanie na cieľ. Aj tu je potrebné najprv Laru všetko naučiť a pridávať body skúseností do používania zbraní. Všetky tieto činnosti, rovnako i oddychovanie a liečenie sa z rán bude prebiehať v dedinkách, odkiaľ bude možné sa bez zdržania cestovať do iných lokácií.

Ďalším odklonením sa od zabehaných štandardov je totiž otvorený svet. Lineárnym tunelom je koniec. Neznamená to, že môžete ísť hneď hocikam. Jednak sa na inak neprístupné miesta nedostanete, lebo Lara neovláda všetky pohyby, ale niektoré sú i zatarasené. Otvoríte ich v príbehových misiách, na ktorých splnenie taktiež potrebujete nejaký ten skill a splniť určité úlohy. V iných prípadoch môže priechod strážiť nepriateľ, cez ktorého sa nedostanete bez použitia zbrane. Tento koncept napokon prinúti hráča skutočne skúmať prostredie, všímať si drobnosti. Jednotlivé hádanky rozhodne nebudú dosahovať úroveň priestorových rébusov tak, ako ich poznáme, všetko sa musí Lara postupne naučiť. Na ostrove nám budú robiť spoločnosť priateľské NPC i ľudskí protivníci (nepriateľské kmene) alebo agresívne zvieratá.

Do hrateľnosti a celkovej depresívnej atmosféry výrazne prehovoria emócie. Lara sa v podobne nepríjemnej situácii ocitla po prvýkrát a keďže je mladá, naplno prejavuje svoj strach a beznádej. Pri rôznych pádoch alebo nepodarených akciách dôjde už na spomínané slzy, ale taktiež povzdychy a iné hlasové prejavy. Tieto nenápadne prvky dokážu vyzdvihnúť do popredia situáciu, v ktorej sa Lara nachádza. Nebojíme sa hneď toho, že by sme dostali do rúk ufňukanú postavičku, ale skôr neskúsenú hrdinku, ktorá sa snaží prežiť a dostať preč živá z tohto pekla.

Keď sa máme na nového Tomb Raidera pozrieť ako fanúšikovia série, nemáme žiadne námietky na nový look a zmenu princípov, ktoré boli pre Laru Croft roky charakteristické. Presne takto si predstavujeme reborn známej značky. Vývojári z Crystal Dynamics sa mohli držať fungujúcich pravidiel, ale zvolili riskantnejšiu a pre nás hráčov určite zaujímavejšiu cestu. Konečný výsledok však budeme môcť komentovať až v momente, kedy sa dostaneme k plnej verzii. Rozohrané to ale má nový Tomb Raider vynikajúco a štýlom hrateľnosti akoby sa chcela priblížiť sérii Uncharted. Len aby na to nedoplatilo ovládanie.

Zdroj screenshotov: Game Informer

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

KULTÚRA

Folklór zrkadlí, akí sú ľudia citliví na hranice

Etnomuzikologička Jana Ambrózová hodnotí šou Zem spieva.

Neprehliadnite tiež

Na letiskách pýtajú mobil aj heslá. Ako sa brániť strate súkromia?

Američan musel na letisku colníkom prezradiť heslá, aj keď tam mal citlivé informácie z NASA.

Aj Dell vie vyrobiť monitor pre náročného hráča (test Dell S2716DG)

Má maximálne plynulý obraz v hrách, no využijete ho jedine s výkonnými grafickými kartami od Nvidie.

Štyri hry, ktoré vám spríjemnia víkend

Od plánovania hromadnej dopravy cez magické dobrodružstvo, ničenie áut, až po krvavú akciu.

Je kráľ YouTubu fašista, alebo mu médiá nerozumejú?

Felixa Kjellberga sleduje viac ako 50 miliónov ľudí. Teraz ho obvinili, že šíri nenávisť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 811
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 795
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 780
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 003
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 942
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 666
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 079
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 938
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 692
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 418

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop