SME

Revolúcia od Googlu? Pardon, dnes nepríde

Priamy súboj gigantov o naše párty fotky a kuchynské statusy možno vôbec nebude.

"Google pravdepodobne dnes spúšťa veľkú sociálnu sieť. Volá sa Circles,“ napísal jeden z najčítanejších technologických blogov Read Write Web. Malo sa tak stať v pondelok na konferencii SXSW v americkom Texase.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, že táto informácia nie je na titulke SME, ale až v nejakom stĺpčeku, hovorí samo osebe. Fáma sa nedožila dlhého veku, hneď na druhý deň ráno ju dementoval údajný šéf projektu. Ten nevedel o žiadnom spustení služby. A vlastne ho prekvapilo aj to, že má na nejakej sociálnej sieti pracovať.

SkryťVypnúť reklamu

Podobné zaručené informácie o sociálnej sieti Google sa objavia každý mesiac. Raz sa mala volať Google Me. Inokedy mala byť postavená okolo on­line hier. A tentoraz – na rozdiel od Facebooku – mala umožniť, aby sme inak komunikovali s priateľmi a inak s kolegami z práce.

Prečo tie fámy stále dookola? Dôvody sú minimálne tri.

1. Zaspali

Prvý dôvod: lebo sa od Googlu očakáva, že dobehne zameškané.

Google dominoval internetu celý začiatok tisícročia, ale ani mnohé pokusy mu nestačili, aby dokázal postaviť jednu úspešnú celosvetovú sociálnu sieť.

Z ich prvej siete Orkut je teraz prapodivné diskusné fórum, skadiaľ vám budú chodiť akurát návrhy od Indov, či sa s nimi nechcete učiť angličtinu.

Pokus o mikroblogovaciu službu Jaiku rozprášil úspešnejší Twitter. Wave, ktorý mal zmeniť spôsob, akým na webe komunikujeme, nepochopil nikto, a tak ho radšej tiež zavreli. A prvé články o Buzze sa skôr než na jeho výhody zameriavali na to, ako to vlastne z Gmailu odstrániť.

SkryťVypnúť reklamu

2. Reklama

Druhý dôvod: lebo sa otvára nový trh s personalizovanou reklamou, a tam dominuje Facebook.

Aby firmy mohli presne na vás zacieliť reklamu, nestačí im vždy vedieť, aké slová vyhľadávate. Potrebujú vedieť, kto ste a čo vás zaujíma. A presne to im Facebook umožňuje.

Facebook stále zarába na reklame menej ako Google – firmy na Facebooku preinvestujú ani nie desatinu oproti reklamám na Googli. O päť rokov však tento trh, kde má konkurenčnú výhodu Facebook, bude mať hodnotu v stovkách miliárd dolárov. Logicky si to Google nebude chcieť nechať ujsť.

3. Revolúcia

A tretí dôvod, prečo existujú tieto fámy? Lebo sa nám dobre počúva o revolúciách.

Sme hýčkaní firmami ako Apple, ktoré prídu s iPadom s dvoma kamerami a hneď ohlasujú revolúciu. A rovnaké konanie očakávame aj od ostatných technologických lídrov, akým Google určite je.

SkryťVypnúť reklamu

Takýto konferenčný cirkus však nie je jediný účinný spôsob, ako uviesť službu. Google, poučený z neúspešných pokusov o sociálnu sieť, možno už nebude riskovať a zvolí si nudnejší prístup – vybuduje sociálnu sieť tým, že svoje služby bude postupne zlepšovať.

Na to upozorňuje aj triezvejší blog Techcrunch. Podľa neho je vo fámach o Circles kusisko pravdy, akurát to nie je sociálna sieť, ale „len“ vízia, kam chce firma posunúť svoje služby. Mnohé z toho už vidíme v súčasnosti – Google napríklad spustil verejné profily, podobné ako má Facebook.

Priamy súboj gigantov o naše párty fotky a kuchynské statusy tak možno vôbec nebude. Namiesto neho splní ten istý účel pomalá a nudná evolúcia.

Autor: truestory.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mesiac.

Japonská ispace stratila kontakt so sondou stratila necelé dve minúty pred pristátím na Mesiaci.


TASR
Ľudia so závažnými a dlhotrvajúcimi ochoreniami, by mali mať zapísané informácie o svojom zdravotnom stave. Pomôcť im môže aj predinštalovaná funkcia v smartfóne.

Záchranári si zistia zdravotné údaje.


14
Vizualizácia zrážky Mliečnej cesty s galaxiou Andromeda.

Milkomeda nie je samozrejmosť.


10
Logá spoločností Instragram, Facebook, WhatsApp a Meta.

Spoločnosť nahradí štátne dotácie, ktoré udržiavali prevádzku elektrárne Clinton Clean Energy Center.


SITA

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 266
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 880
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 620
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 586
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 151
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 064
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 445
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 341
SkryťZatvoriť reklamu