Revolúcia od Googlu? Pardon, dnes nepríde

Priamy súboj gigantov o naše párty fotky a kuchynské statusy možno vôbec nebude.

"Google pravdepodobne dnes spúšťa veľkú sociálnu sieť. Volá sa Circles,“ napísal jeden z najčítanejších technologických blogov Read Write Web. Malo sa tak stať v pondelok na konferencii SXSW v americkom Texase.

To, že táto informácia nie je na titulke SME, ale až v nejakom stĺpčeku, hovorí samo osebe. Fáma sa nedožila dlhého veku, hneď na druhý deň ráno ju dementoval údajný šéf projektu. Ten nevedel o žiadnom spustení služby. A vlastne ho prekvapilo aj to, že má na nejakej sociálnej sieti pracovať.

Podobné zaručené informácie o sociálnej sieti Google sa objavia každý mesiac. Raz sa mala volať Google Me. Inokedy mala byť postavená okolo on­line hier. A tentoraz – na rozdiel od Facebooku – mala umožniť, aby sme inak komunikovali s priateľmi a inak s kolegami z práce.

Prečo tie fámy stále dookola? Dôvody sú minimálne tri.

1. Zaspali

Prvý dôvod: lebo sa od Googlu očakáva, že dobehne zameškané.

Google dominoval internetu celý začiatok tisícročia, ale ani mnohé pokusy mu nestačili, aby dokázal postaviť jednu úspešnú celosvetovú sociálnu sieť.

Z ich prvej siete Orkut je teraz prapodivné diskusné fórum, skadiaľ vám budú chodiť akurát návrhy od Indov, či sa s nimi nechcete učiť angličtinu.

Pokus o mikroblogovaciu službu Jaiku rozprášil úspešnejší Twitter. Wave, ktorý mal zmeniť spôsob, akým na webe komunikujeme, nepochopil nikto, a tak ho radšej tiež zavreli. A prvé články o Buzze sa skôr než na jeho výhody zameriavali na to, ako to vlastne z Gmailu odstrániť.

2. Reklama

Druhý dôvod: lebo sa otvára nový trh s personalizovanou reklamou, a tam dominuje Facebook.

Aby firmy mohli presne na vás zacieliť reklamu, nestačí im vždy vedieť, aké slová vyhľadávate. Potrebujú vedieť, kto ste a čo vás zaujíma. A presne to im Facebook umožňuje.

Facebook stále zarába na reklame menej ako Google – firmy na Facebooku preinvestujú ani nie desatinu oproti reklamám na Googli. O päť rokov však tento trh, kde má konkurenčnú výhodu Facebook, bude mať hodnotu v stovkách miliárd dolárov. Logicky si to Google nebude chcieť nechať ujsť.

3. Revolúcia

A tretí dôvod, prečo existujú tieto fámy? Lebo sa nám dobre počúva o revolúciách.

Sme hýčkaní firmami ako Apple, ktoré prídu s iPadom s dvoma kamerami a hneď ohlasujú revolúciu. A rovnaké konanie očakávame aj od ostatných technologických lídrov, akým Google určite je.

Takýto konferenčný cirkus však nie je jediný účinný spôsob, ako uviesť službu. Google, poučený z neúspešných pokusov o sociálnu sieť, možno už nebude riskovať a zvolí si nudnejší prístup – vybuduje sociálnu sieť tým, že svoje služby bude postupne zlepšovať.

Na to upozorňuje aj triezvejší blog Techcrunch. Podľa neho je vo fámach o Circles kusisko pravdy, akurát to nie je sociálna sieť, ale „len“ vízia, kam chce firma posunúť svoje služby. Mnohé z toho už vidíme v súčasnosti – Google napríklad spustil verejné profily, podobné ako má Facebook.

Priamy súboj gigantov o naše párty fotky a kuchynské statusy tak možno vôbec nebude. Namiesto neho splní ten istý účel pomalá a nudná evolúcia.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

Aj Dell vie vyrobiť monitor pre náročného hráča (test Dell S2716DG)

Má maximálne plynulý obraz v hrách, no využijete ho jedine s výkonnými grafickými kartami od Nvidie.

Štyri hry, ktoré vám spríjemnia víkend

Od plánovania hromadnej dopravy cez magické dobrodružstvo, ničenie áut, až po krvavú akciu.

Je kráľ YouTubu fašista, alebo mu médiá nerozumejú?

Felixa Kjellberga sleduje viac ako 50 miliónov ľudí. Teraz ho obvinili, že šíri nenávisť.

Biológovia objavili v mexickej jaskyni mikróby staré 50-tisíc rokov

Podľa vedkyne sú dané mikróby ako stroje času.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 765
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 619
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 875
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 097
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 828
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 349
  7. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 865
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 858
  9. Jarné prázdniny pri mori? 3 769
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 417

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop