SME

Revolúcia od Googlu? Pardon, dnes nepríde

Priamy súboj gigantov o naše párty fotky a kuchynské statusy možno vôbec nebude.

"Google pravdepodobne dnes spúšťa veľkú sociálnu sieť. Volá sa Circles,“ napísal jeden z najčítanejších technologických blogov Read Write Web. Malo sa tak stať v pondelok na konferencii SXSW v americkom Texase.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, že táto informácia nie je na titulke SME, ale až v nejakom stĺpčeku, hovorí samo osebe. Fáma sa nedožila dlhého veku, hneď na druhý deň ráno ju dementoval údajný šéf projektu. Ten nevedel o žiadnom spustení služby. A vlastne ho prekvapilo aj to, že má na nejakej sociálnej sieti pracovať.

SkryťVypnúť reklamu

Podobné zaručené informácie o sociálnej sieti Google sa objavia každý mesiac. Raz sa mala volať Google Me. Inokedy mala byť postavená okolo on­line hier. A tentoraz – na rozdiel od Facebooku – mala umožniť, aby sme inak komunikovali s priateľmi a inak s kolegami z práce.

Prečo tie fámy stále dookola? Dôvody sú minimálne tri.

1. Zaspali

Prvý dôvod: lebo sa od Googlu očakáva, že dobehne zameškané.

Google dominoval internetu celý začiatok tisícročia, ale ani mnohé pokusy mu nestačili, aby dokázal postaviť jednu úspešnú celosvetovú sociálnu sieť.

Z ich prvej siete Orkut je teraz prapodivné diskusné fórum, skadiaľ vám budú chodiť akurát návrhy od Indov, či sa s nimi nechcete učiť angličtinu.

Pokus o mikroblogovaciu službu Jaiku rozprášil úspešnejší Twitter. Wave, ktorý mal zmeniť spôsob, akým na webe komunikujeme, nepochopil nikto, a tak ho radšej tiež zavreli. A prvé články o Buzze sa skôr než na jeho výhody zameriavali na to, ako to vlastne z Gmailu odstrániť.

SkryťVypnúť reklamu

2. Reklama

Druhý dôvod: lebo sa otvára nový trh s personalizovanou reklamou, a tam dominuje Facebook.

Aby firmy mohli presne na vás zacieliť reklamu, nestačí im vždy vedieť, aké slová vyhľadávate. Potrebujú vedieť, kto ste a čo vás zaujíma. A presne to im Facebook umožňuje.

Facebook stále zarába na reklame menej ako Google – firmy na Facebooku preinvestujú ani nie desatinu oproti reklamám na Googli. O päť rokov však tento trh, kde má konkurenčnú výhodu Facebook, bude mať hodnotu v stovkách miliárd dolárov. Logicky si to Google nebude chcieť nechať ujsť.

3. Revolúcia

A tretí dôvod, prečo existujú tieto fámy? Lebo sa nám dobre počúva o revolúciách.

Sme hýčkaní firmami ako Apple, ktoré prídu s iPadom s dvoma kamerami a hneď ohlasujú revolúciu. A rovnaké konanie očakávame aj od ostatných technologických lídrov, akým Google určite je.

SkryťVypnúť reklamu

Takýto konferenčný cirkus však nie je jediný účinný spôsob, ako uviesť službu. Google, poučený z neúspešných pokusov o sociálnu sieť, možno už nebude riskovať a zvolí si nudnejší prístup – vybuduje sociálnu sieť tým, že svoje služby bude postupne zlepšovať.

Na to upozorňuje aj triezvejší blog Techcrunch. Podľa neho je vo fámach o Circles kusisko pravdy, akurát to nie je sociálna sieť, ale „len“ vízia, kam chce firma posunúť svoje služby. Mnohé z toho už vidíme v súčasnosti – Google napríklad spustil verejné profily, podobné ako má Facebook.

Priamy súboj gigantov o naše párty fotky a kuchynské statusy tak možno vôbec nebude. Namiesto neho splní ten istý účel pomalá a nudná evolúcia.

Autor: truestory.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vytvorenie návyku môže trvať viac ako dva mesiace.

Na automatizovanú činnosť si počkáte.


Pod Yellowstonom zrejme cirkuluje hélium, pri ktorého ťažbe by nevznikali emisie. Našli ďalšie dve podobné miesta.

Hélium nedokážeme vyrobiť. Vzniká pri rádioaktívnom rozpade.


1
Ilustračná fotografia.

Vyblednutie neznamená, že koral odumrel.


a 1 ďalší
Satelity vyniesla do vesmíru raketa Atlas V prevádzkovaná spoločnosťou United Launch Alliance.

Poskytovať budú širokopásmové internetové pripojenie s nízkou latenciou.


TASR 3

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 784
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 618
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 739
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 651
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 623
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 327
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 147
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 260
SkryťZatvoriť reklamu