
V Electronic Arts však majú na hnev plné právo, do štatistík a analýz nie sú zahrnuté digitálne predaje (XBLA, PS Store, Steam, AppStore...) a zisky z predaja DLC. "Používanie informácií z NPD pre predaj videohier je ako rátať predajnosť hudby a ignorovať pritom iTunes," povedala Tiffany Steckler z EA. Potom vyzerá herný trh ako slabší a nereflektuje skutočnú situáciu.
Za posledný mesiac totiž NPD vydalo správu o celkovom poklese predajnosti hier o 8%, pričom herné spoločnosti tvrdia pravý opak. Podľa EA stúpol digitálny predaj oproti minulému roku o takmer 40% a ročne prinesie spoločnosti približne 750 miliónov dolárov. Nezanedbateľné čísla potvrdzuje aj konkurent EA, spoločnosť Activision, ktorá má nemalé zisky z pravidelných mesačných poplatkov za hranie MMORPG World of Warcraft.
Analytici však NPD obraňujú tým, že väčšina predaja stále pochádza práve z kamenných obchodov a štvrťročný prieskum NPD zahrňuje aj digitálne predaje. Otázkou zostáva, či má zmysel vydávať pravidelné informácie, ktoré sú značne skreslené a nekompletné - na druhú stranu by mohli pomôcť aj samotní vydavatelia, ktorí by zverejňovali predajnosť svojich hier i s digitálnymi predajmi.
Zdroj: Shacknews,Gamedynamo