Pre porovnanie: pri prvej verzii iPadu, ktorý sa na pulty dostal v apríli 2010, Apple prekročil hranicu 1 milióna predaných kusov až 28 dní po uvedení na trh. Vtedy za prvý víkend predal 300.000 kusov. Odbyt za 9 mesiacov dosiahol 15 miliónov kusov.
Akcia Apple v rannom obchodovaní na Nasdaq posilnila o 0,6 % na 354,20 USD (253,94 eura).
V piatok sa iPad 2 dostal v USA na pulty predajní Apple, maloobchodných reťazcov Best Buy, Wal-Mart a Target rovnako ako operátorov AT&T a Verizon Wireless. Nový tablet je tenší, rýchlejší a má dve kamery, pričom stojí 499 USD, teda rovnako ako iPad staršej generácie. V ďalších 26 krajinách sa iPad 2 dostane na trh 25. marca.
Mimoriadny úspech nového iPadu je varovaním pre ostatných výrobcov tabletov, ktorí chcú profitovať z boomu trhu. Podľa analytika J.P. Morgan Marka Moskowitza môže ponuka na trhu tabletov prevýšiť dopyt až o 36 %. Samsung a Motorola už uviedli na trh svoje tablety a RIM a Hewlett-Packard sa na to chystajú v najbližších mesiacoch.
Očakáva sa, že podiel Apple na trhu tabletov bude tento rok predstavovať 61 %. Konkurencia bude podľa Moskowitza len veľmi ťažko získavať zákazníkov.
Informovala o tom agentúra Reuters.
(1 EUR = 1,3948 USD)