SME

Internetová reklama na Slovensku vlani opäť rástla

Internetová reklama na Slovensku sa v minulom roku opäť vrátila do čiernych čísel, keď zaznamenala medziročný nárast o 7,7 %.

BRATISLAVA. Objem výdavkov do online reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií (AIM) tak v minulom roku dosiahol 25,1 mil. eur.

Podľa predsedu správnej rady AIM Milana Csaplára ide o veľmi pozitívnu správu pre reklamu na Slovensku. "Zadávatelia dôverujú čoraz viac internetovej reklame. Ak berieme do úvahy investície slovenských zadávateľov aj do iných nečlenských

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

serverov a medzinárodných sociálnych sietí a vyhľadávačov, suma dosahuje čiastku až 40,9 mil. eur," uviedol Csaplár.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší, až 52-percentný, podiel v minulom roku dosiahla už tradične bannerová reklama, do ktorej zadávatelia investovali 13,1 mil. eur. V porovnaní s rokom 2009 objem investícií vzrástol o 8 %. Na druhom mieste s 20-percentným podielom skončila riadková inzercia, ktorá prilákala investície v objeme 5 mil. eur.

Medziročne však objem prostriedkov klesol o takmer 4 %. Na treťom mieste skončilo vyhľadávanie s podielom 16 % a investíciami vo výške 4 mil. eur.

Najvýraznejší medziročný nárast investícií zaznamenala lead generation reklama, ktorá sa zameriava na získavanie potenciálnych zákazníkov so záujmom o konkrétny produkt alebo služby a využíva pritom rôzne nástroje ako firemné online hry, blogy, formuláre alebo sociálne siete.

Spoločnosti do nej v minulom roku investovali celkovo 322 tis. eur, čo predstavuje nárast v porovnaní s rokom 2009 o 439 % .

SkryťVypnúť reklamu

Z pohľadu jednotlivých odvetví do internetovej reklamy v minulom roku najviac investovali telekomunikačné spoločnosti s 21-percentným podielom. Nasledoval ich segment financií s 18 % a motoristické odvetvie so 14 %. V odhadoch tohtoročného vývoja na trhu s online reklamou je Csaplár opatrný.

"Je veľmi ťažké odhadnúť trh pre rok 2011. Osobne si však myslím, že pokles príjmov je už za nami a tie najoptimistickejšie predpovede sa budú pohybovať medzi 10- až 15-percentným nárastom za celý rok," dodal Csaplár.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 785
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 837
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 049
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 694
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 114
SkryťZatvoriť reklamu