BRATISLAVA. Slovenský rozhlas má novú internetovú stránku, zatiaľ vraj len v pilotnej prevádzke.
Stránka je takmer prázdna, zároveň neprehľadná, chýba aj opis najdôležitejších programov. Reláciu Akcenty, rezonancie opisuje len text „Bla, bla, blba“. V archíve je dostupných málo programov, iné treba komplikovane hľadať. Zvláštne je, že na stránke sú takmer identické značky, aké používa Facebook. Vraj legálne.
„Drvivá väčšina relácií sa nedá nájsť. A ak tam náhodou sú, je to len pár dní. Predtým boli relácie v archíve aj viac ako mesiac,“ opisuje Jozef Szalay z Jelky. Nerozumie, kde sú programy Pozor, zákruta či Z prvej ruky. „Boli tam super reportáže, k článkom fotogalérie. Na webe sa dali stráviť hodiny a teraz tam nie je absolútne nič.“
Stará sa neosvedčila
„V budúcnosti pribudnú funkcie, ktoré doterajší web neumožňoval,“ napísala hovorkyňa rozhlasu Alexandra Štullerová Koreňová. Stránka podľa nej nie je hotová, archív začnú budovať nanovo. Staršie relácie pribudnú postupne. Audit vraj zistil nedostatky starej stránky.
„Neskôr plánujeme prepojenie na digitálny archív, ktorý umožní prehľadávať dokumenty v archíve Slovenského rozhlasu,“ hovorí Robert Oravec, riaditeľ sekcie techniky.
Nový dizajn odborníkov zaujal. „Páči sa mi, z môjho pohľadu je moderný,“ povedal Michal Zuber zo spoločnosti Neville group. Rozhlas za stránku zaplatil 138-tisíc eur. Český rozhlas za zmeny na svojej stránke vlani zaplatil okolo 15-tisíc eur.
Chaos prekvapí
„Musím sa zložito preklikávať cez archív, potom kliknúť na dátum v kalendári a pevne dúfať, že práve tá moja relácia bola nahrávaná,“ hovorí o stránke Szalay.
„Web je akoby pripravený úplne chaoticky, bez plánu, na čo by mal slúžiť, a bez ohľadu na to, čo ľudia doteraz hľadali,“ myslí si riaditeľ vývoja sme.sk Tomáš Ulej. Nie je jasné, či ide o prezentačný web, alebo spravodajský portál.
Rozhlas to vidí inak. „Orientácia je výrazne zjednodušená, aj keď konzervatívnym návštevníkom asi spôsobí prekvapenie,“ tvrdí Oravec.